Informacje dla przyjętych na studia licencjackie
Przyjętych na studia magisterskie zapraszamy do zapoznania się z informacjami pod adresem:
https://www.mimuw.edu.pl/pl/informator-dla-studentow/informacje-dla-przyjetych-na-studia-magisterskie/
Harmonogram dni adaptacyjnych
Powitania i gratulacje
Jeszcze przed rozpoczęciem roku
- Studentów I roku informatyki, którzy chcieliby trafić na zaawansowany potok ze Wstępu do Programowania, prosimy o wypełnienie testu poziomującego w pierwszych dniach sierpnia.
- Samorząd studentów zaprasza Was do udziału w piątkowym spotkaniu integracyjnym , wrześniowym obozie zerowym oraz do dołączenia do grup rocznikowych na FB (szczegóły w liście od samorządu )
- W ostatnim tygodniu września zapraszamy Was na dni adaptacyjne. Harmonogram spotkań opublikujemy w połowie września na tej stronie. Znajdziecie wśród nich szkolenia: z zakresu praw i obowiązków studenckich, obsługi systemu USOS, korzystania z zasobów biblioteki i Laboratorium Komputerowego, a także spotkania z Samorządem Studenckim i z prodziekanem ds. studenckich. Uczestnictwo w dniach adaptacyjnych jest ważne: gdy rozpoczniemy semestr, będziecie potrzebowali przekazanych w ich trakcie informacji (a my będziemy ich od Was oczekiwać).
- Studentów z zagranicy zapraszamy również na Pre-Welcome Days - spotkania online, które odbędą się w dniach 8 sierpnia, 13 sierpnia i 5 września 2024r. (szczczególy : Pre-Welcome Days )
A teraz kilka informacji technicznych
Konta pocztowe i USOSWeb
Po dostarczeniu dokumentów rekrutacyjnych, w ciągu 1-2 dni Wasz status w IRK zmieni się na "przyjęty". Po kolejnych kilku dniach otrzymacie możliwość logowania sie na konta w systemie USOSWeb i na pocztę studencką. O tym, że konta są już aktywne, damy Wam znać na FB sekcji studenckiej .
W USOWebie MIM znajdziecie m.in. plany zajęć , weźmiecie udział w rejestracji na przedmioty na WMIM, za jego pośrednictwem złożycie też wniosek o miejsce w domu studenckim. Tura składania wniosków dla nowych studentów trwa od 5 do 22 sierpnia 2024 r,, a zasady ubiegania się o akademik są opisane na stronie Biura Pomocy Materialnej UW .
Osoby, które będą szukać zakwaterowania poza akademikiem, zachęcamy do przejrzenia ogłoszeń zamieszczanych w grupie FB studenci MIMUW .
Na konta poczty studenckiej będziecie od tej pory otrzymywać wszystkie informacje dotyczące organizacji studiów. Używajcie ich w kontaktach z pracownikami wydziału. Pisząc do sekcji studenckiej pamiętajcie o wpisaniu w tytule wiadomości skrótu Waszego kierunku studiów (MAT/INF/BIOINF/ML) - dzięki temu email trafi szybciej do właściwej osoby.
Otrzymujecie dwa adresy mailowe powiązane z dwoma generowanymi dla Was kontami:
- konto wydziałowe i adres mailowy w domenie @students.mimuw.edu.pl instrukcja logowania do USOSweba i na pocztę studencką MIM (więcej informacji na stronie Laboratorium Komputerowego )
oraz
- konto google i związany z nim adres mailowy @student.uw.edu.pl (więcej informacji na stronie:
https://it.uw.edu.pl/pl/uslugi/UslugiMojaPocztaGmailStudent/ )
Nalegamy na regularne sprawdzanie obu adresów mailowych (lub ustawienie sobie przekierowania poczty).
Rejestracje na przedmioty
W pierwszym semestrze studiów zostaniecie zarejestrowani administracyjnie na przedmioty obowiązkowe organizowane przez WMIM i przydzieleni do grup ćwiczeniowych na tych przedmiotach. Informacje o przydziale do grup będą widoczne w usosweb w drugiej połowie września. Osoby niezadowolone z przydziału będą mogły skorzystać z giełdy wymiany miejsc w grupach.
Samodzielnie powinniście zarejestrować się na WF, który w semestrze zimowym jest obowiązkowy tylko dla studentów bioinformatyki licencjackiej (studenci pozostałych kierunków muszą zaliczyć semestr zajęc WF do końca I roku) oraz lektoraty (obowiązkowe dla studentów matematyki ze specjalnością MSEM, fakultatywne dla wszystkich pozostałych); więcej informacji o lektoratach znajdziecie na stronie Centrum Nauczania Języków Obcych UW .
Rejestracje na WF i lektoraty odbywają się za pośrednictwem strony USOSWeb UW , wg zamieszczonego tam harmonogramu rejestracji , przy czym rejestracja na zajęcia WF rozpoczyna się już 9 września.
Organizacja studiów i terminy
W pilnowaniu terminów pomoże Wam kalendarz MIM i ogłoszenia sekcji studenckiej , natomiast o organizacji studiów przeczytacie w Informatorze dla studentów oraz w Regulaminie studiów na UW .
Prosimy też o zapoznanie się z informacjami o możliwych modyfikacjach toku studiów, przeznaczonych dla osób, których stan zdrowia utrudnia realizację studiów w trybie standardowym.