Nie jesteś zalogowany | Zaloguj się
Facebook
LinkedIn

Legitymacja i mLegitymacja

Od roku akademickiego 2025/26 uczelnia wydaje:
- mLegitymację w aplikacji jako samodzielny dokument potwierdzający status studenta, (bez konieczności posiadania ważnej plastikowej Elektronicznej Legitymacji Studenckiej - ELS).
- plastikowe ELS (odpłatnie, wyłącznie na wniosek studenta, który można zlożyć w dowolnym momencie studiów).
 
MLegitymację w aplikacji może samodzielnie zamówić każdy student posiadający numer PESEL.
 
Studenci kontynuujący studia będą mogli aplikować o nową mLegitymację od 25 września 2025 r., a nowo przyjęci od 1 października 2025 r., o ile zaakceptują elektroniczne ślubowanie w USOSweb lub Mobilnym USOS.
Proces zamawiania mLegitymacji odbywa się w sposób automatyczny, tj. bez udziału pracowników administracji akademickiej. 
Ważność mLegitymacji potwierdza się co semestr. System po sprawdzeniu uprawnień wylicza datę ważności do 31.10 lub do 31.03 danego roku akademickiego.
mLegitymację można zamówić w USOSweb, w zakładce Dla Studentów, lub w mobilnym USOS, w zakładce mLegitymacja.

mLegitymacja zachowuje ważność do dnia:
- ukończenia studiów, a w przypadku absolwentów studiów pierwszego stopnia – do 31 października roku ukończenia tych studiów,
- skreślenia z listy studentów,
- zawieszenia w prawach studenta.
 
W przypadku utraty lub uszkodzenia urządzenia mobilnego, na którym była przechowywana mLegitymacja, albo błędów lub omyłek w niej zawartych, student może samodzielnie anulować mLegitymację w serwisie USOSweb oraz w aplikacji mObywatel, a po wymianie urządzenia mobilnego lub dokonaniu koniecznych korekt w systemie USOS, będzie mógł ponownie zamówić mLegitymację w USOSweb.
 
ELS oraz mLegitymacje wydane przed 1 lipca 2025 r. i ważne w tym dniu zachowają ważność. Ważność ELS będzie potwierdzana na dotychczasowych zasadach. Legitymacje będzie można przedłużać niezależnie od siebie, co oznacza że mLegitymację będzie można przedłużyć na kolejny etap studiów bez konieczności przedłużenia ELS.
.
Podkreślenia wymaga fakt, że w chwili wdrożenia mLegitymacja nie jest nośnikiem żadnych dodatkowych usług, które realizuje ELS, w tym nie zapewnia dostępu do budynków uczelni z kontrolą wejścia i wyjścia, ani nie jest nośnikiem biletów długookresowych wydawanych przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.

Pytania i wątpliwości dot. zamawiania mLegitymacji można zgłaszać na adres: mlegitymacja-pomoc@uw.edu.pl.

W przypadku chęci wyrobienia plastikowej ELS:

Należność za wydanie legitymacji  wysokości 22 zł należy wpłacać na wyodrębniony rachunek w Banku Millenium S.A.:

Uniwersytet Warszawski
Krakowskie Przedmieście 26/28
56116022020000000076486236
W tytule przelewu napisz: opłata za wydanie ELS oraz wskaż swoje imię i nazwisko.

Jeśli zgubisz lub zniszczysz legitymację albo jeżeli skończy się na niej miejsce do przyklejania kolejnych hologramów przedłużających jej ważność, prześlij do sekcji studenckiej prośbę o wystawienie duplikatu (koszt 33 zł - za wydanie duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej lub indeksu pobiera się opłatę o połowę wyższą od opłaty za wydanie oryginału)

dodatkowe informacje o ELS na stronie UW

Po wyrobieniu dupliktu legitymacji należy udać się do BUW i na stanowisku Zapisów (BUW, poziom 0, wejście od ul. Lipowej) poinformować osobę obsługującą, o wydaniu duplikatu legitymacji  i koniecznści aktywowania jej jako karty bibliotecznej. Osoba na stanowisku Zapisów powinna zmienić (w systemie BUW) numer karty bibliotecznej na nowy.

Uwaga: firma Google zmieniła politykę względem aplikacji Mobilny USOS udostępnianych na kontach poszczególnych uczelni i praktycznie uniemożliwia aktualizację aplikacji. W rezultacie MUCI postanowiło dystrybuować jedną wersję aplikacji dla wszystkich uczelni, z konta MUCI. Ta wersja jest dostępna pod adresem: https://play.google.com/store/<wbr></wbr>apps/details?id=pl.edu.usos.<wbr></wbr>mobilny.