Nie jesteś zalogowany | Zaloguj się

Informacje dla przyjętych na studia magisterskie

Na początek mamy serdeczną prośbę do tych z Państwa, którzy zostali zakwalifikowani jednocześnie na studia magisterskie z informatyki i na Machine Learning, o dokonanie wyboru tylko jednego z tych kierunków już w momencie składania dokumentów rekrutacyjnych.

Prosimy o to, bo:

  • studia na ML są pracochłonne i czasochłonne - trudno je pogodzić z innym kierunkiem i najczęściej także z pracą
  • ML i informatyka mają dużą część wspólną - realizacja obu nie bardzo ma sens. Zwłaszcza, że duża część przedmiotów obieralnych jest wspólna
  • nie mogą Państwo liczyć na żadne ulgi (takie jak: podwójne podpięcia, urlop na jednym kierunku w celu ukończenia drugiego) związane z jednoczesnym studiowaniem informatyki i ML
  • decyzja o przeprowadzeniu II tury rekrutacji zapada już teraz. II tura jest przy tym możliwa jedynie w przypadku niewypełnienia limitu miejsc. Zatem rezygnacja w sierpniu lub później blokuje miejsce, z którego mógłby skorzystać ktoś inny. Dzięki temu, że wybiorą Państwo już teraz, być może będziemy mogli przeprowadzić rekrutację wrześniową przynajmniej na jeden z tych kierunków.

Jeszcze przed rozpoczęciem roku

Samorząd studentów zaprasza Was do udziału w piątkowym spotkaniu integracyjnym , obozie zerowym oraz do dołączenia do grup rocznikowych na FB (szczegóły w liście od samorządu )

W ostatnim tygodniu września organizowane są dni adaptacyjne dla nowych studentów. Część spotkań skierowana jest przede wszystkim do studentów studiów I stopnia, zachęcamy jednak wszystkich do udziału w spotkaniach poświęconych systemowi USOS i zasobom informatycznym, szczególnie zaś mocno zachęcamy osoby, które nie studiowały na studiach naszego wydziału.

Studentów z zagranicy zapraszamy również na Pre-Welcome Days - spotkania online, które odbędą się w dniach 8 sierpnia, 13 sierpnia i 5 września 2024r. (szczczególy : Pre-Welcome Days )

Rejestracje na przedmioty

Studia magisterskie zakładają dość dużą swobodę w wyborze przedmiotów. W informatorze dla studentów znajdziecie wpisy na temat zajęć do wyboru na poszczególnych kierunkach studiów oraz plany studiów , czyli plany opisujące, jakiego rodzaju przedmioty i w jakim wymiarze są wymagane, aby zaliczyć dany rok.

W pierwszym semestrze studiów zarejestrujemy Was administracyjnie na wszystkie przedmioty obowiązkowe semestru zimowego (w kolejnych semestrach będziecie to już robić samodzielnie i będziemy zakładali, że robicie to odpowiedzialnie i stosownie do wiedzy na temat swojej sytuacji). W odróżnieniu od studentów studiów licencjackich, nie zostaniecie przez nas przydzieleni do grup ćwiczeniowych i laboratoryjnych. Ich wyboru możecie dokonać w trakcie tury RDG (rejestracji do grup ćwiczeniowych) między 9.09 a 12.09 lub giełdy wymiany miejsc w grupach (od 19.09 do 28.09) Terminy poszczególnych tur rejestracji znajdują się w USOSwebie naszego wydziału (po przejściu linkami Aktualności → Kalendarz rejestracji).

Uwaga: studentów ML nie rejestrujemy administracyjnie na przedmioty obowiązkowe równoważne zaliczonym w trakcie studiów licencjackich przedmiotom obieralnym/monograficznym (więcej informacji tutaj ).

Jeżeli siatki studiów wymagają zaliczenia przedmiotów do wyboru (w zależności od kierunku wskazanych jako fakultatywne/obieralne/kierunkowe) powinniście zarejestrować się na nie sami. Pierwsza tura rejestracji na przedmioty kończy się 02.08.2024r. Postaramy się utworzyć Wasze konta w usosweb na tyle szybko, abyście zdążyli z niej skorzystać. Jeśli się nie uda, kolejna szansa na rejestrację pojawi się pomiędzy 1 a 5 października.

Szczegółowe informacje na temat rejestracji i opisy poszczególnych grup przedmiotów znajdują się w informatorze.

Studenci matematyki przy wyborze fakultetów powinni pamiętać o przedmiotach obowiązkowych dla wybranego przez nich programu magisterskiego i specjalizacji (przydział na seminarium magisterskie, od którego zależy ścieżka specjalizacyjna, będzie ogłoszony 30.09). Komplet przedmiotów specjalizacyjnych należy zaliczyć do końca II roku studiów, jednak Ci którzy wybrali program Metody matematyczne w finansach na część z nich powinni zarejestrować się  już na I roku.

Zwracamy jednocześnie uwagę, że przedmioty specjalizacyjne stanowią tylko część puli fakultetów, które powinniście zaliczyć. Dlatego możecie śmiało rejestrować się na interesujące Was zajęcia jeszcze przed ogłoszeniem przydziału na semiaria magisterskie.

Plany zajęć

W USOSwebie (po przejściu linkami: Mój USOSweb → Plan zajęć) będą widoczne plany poszczególnych zajęć, na które będziecie zarejestrowani.

Uwaga: na kierunku Machine Learning w pierwszych dwóch tygodniach października odbywają się jedynie zajęcia Bootcamp, Ideas and informatics oraz spotkania seminaryjne (przy czym seminaria oraz Ideas and informatics trwają przez cały semestr), co wymaga nieco uwagi przy układaniu planu zajęć oraz w początkowych tygodniach zajęć. 

Przy układaniu planu zwróćcie uwagę na miejsce, gdzie odbywają się poszczególne zajęcia. Nie zawsze zajęcia odbywają się przy ul. Banacha 2.

Pozostałe informacje (dla osób, które nie studiowały wcześniej na WMIM)

Składając dokumenty rekrutacyjne deklarowaliście zapoznanie się z wysokością opłat naliczanych na MIM w przypadku niezaliczenia przedmiotów, na które się zarejestrujecie. Dla przypomnienia zapraszamy do zapoznania się z
informacjami o zasadach ich naliczania i obowiązujacych stawkach.

Konta pocztowe i USOSWeb

Od tej pory wszystkie informacje będziecie otrzymywać mailowo na utworzone dla Was konta studenckie. Używajcie ich w kontaktach z pracownikami wydziału. Pisząc do sekcji studenckiej pamiętajcie o wpisaniu w tytule wiadomości skrótu Waszego kierunku studiów (MAT/INF/BIOINF/ML) - dzięki temu email trafi szybciej do właściwej osoby.

Otrzymujecie dwa adresy mailowe powiązane z dwoma generowanymi dla Was kontami:

oraz

Nalegamy na regularne sprawdzanie obu adresów mailowych (lub ustawienie sobie przekierowania poczty).

W USOWebie MIM znajdziecie m.in. plany zajęć , weźmiecie udział w rejestracji na przedmioty na MIM, za jego pośrednictwem złożycie też wniosek o miejsce w domu studenckim (tura składania wniosków dla nowych studentów trwa od 5–22 sierpnia 2024 r,  zasady ubiegania się o akademik są opisane na stronie Biura Pomocy Materialnej UW

Rejestracje przedmioty ogólnouniwersyteckie odbywają się za pośrednictwem strony USOSWeb UW , wg zamieszczonego na tam harmonogramu rejestracji

Organizacja studiów i terminy

W pilnowaniu terminów pomoże Wam kalendarz MIM i ogłoszenia sekcji studenckiej na FB , natomiast o organizacji studiów przeczytacie w Informatorze dla studentów oraz w Regulaminie studiów na UW