Regulamin korzystania z Portalu Internetowego Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego
§ 1
Informacje ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zakres, zasady i warunki korzystania z Portalu Internetowego Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego.
- Portal jest dostępny dla wszystkich przeglądających pod adresem www.mimuw.edu.pl.
§ 2
Słownik
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Administrator – osoba wyznaczona przez WMIM UW do zarządzania Kontami oraz przyznawania Użytkownikom właściwych Ról;
- Konto – zespół cech identyfikujących Użytkownika, z których wynika możliwość dostępu do Portalu po uwierzytelnieniu się przez Centralny System Uwierzytelniania UW, patrz https://it.uw.edu.pl/pl/cas/ (dalej określany jako „CAS UW”);
- Portal – system teleinformatyczny WMIM UW dostępny pod adresem www.mimuw.edu.pl;
- Regulamin – niniejszy dokument określający w szczególności warunki korzystania z Portalu, prawa i obowiązki Użytkownika związane z korzystaniem z Portalu, warunki i zasady ochrony danych osobowych, jak również zakres odpowiedzialności Użytkownika;
- Rola – zespół praw i obowiązków wynikających z uprawnień Użytkownika w Portalu. Wyróżniamy następujące Role: Redaktor wszystkich treści, Redaktor podzbioru stron (Plan, Informacje na temat Rekrutacji, Informacje na temat Popularyzacji, informacje na temat Programu Sokrates Erasmus itp.), Pracownik Dziekanatu, Pracownik Działu Zamówień Publicznych, Pracownik Sekcji Obsługi Badań, Osoba odpowiedzialna za obsługę zapisów na zajęcia dla uczniów, Pracownik Biblioteki, Pracownik Wydziału, Członek Rady Wydziału. Członek Rady Naukowej Dyscyplin Matematyka i Informatyka, Administrator;
- Usługi – udostępnione poprzez Portal funkcjonalności umożliwiające Użytkownikom obsługę Portalu w ramach udostępnionych im uprawnień wynikających z nadanej im Roli;
- Użytkownik – osoba, która posiada konto w Portalu pozwalające na wypełnianie treści;
- WMIM UW – Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego.
§ 3
Postanowienia ogólne
- Dostęp do Portalu jest dobrowolny i bezpłatny.
- WMIM UW zastrzega sobie prawo dowolnej modyfikacji Usług, sposobu działania Portalu oraz podjęcia wszelkich dozwolonych przez prawo czynności związanych z obsługą i konserwacją Portalu.
- WMIM UW zastrzega sobie prawo do zablokowania Konta w przypadku stwierdzenia łamania przez Użytkownika zasad niniejszego Regulaminu lub przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
§ 4
Cele Portalu
Portal to rozwiązanie informatyczne umożliwiające publikację w Internecie treści związanych z funkcjonowaniem WMIM UW, takich jak informacje o: studiach (dla kandydatów, studentów, doktorantów i wykładowców), WMIM UW (o pracownikach i doktorantach, strukturze, aktualnościach, zamówieniach publicznych), badaniach naukowych (dziedziny badań, seminaria, publikacje, granty) oraz popularyzacji nauki.
§ 5
Dostęp do Konta Użytkownika Systemu
- Treści publikowane w Portalu są dostępne dla wszystkich przeglądających pod adresem www.mimuw.edu.pl. Użytkownicy wypełniający treści na Portalu mogą to robić wyłącznie za pomocą indywidualnego konta i po uwierzytelnieniu się za pomocą CAS UW. Konto zyskuje swoją funkcjonalność po zapoznaniu się z i zaakceptowaniu niniejszego Regulaminu przez Użytkownika.
- Użytkownik zobowiązany jest dbać o bezpieczeństwo swojego konta CAS UW, w szczególności:
- stosować hasło mające co najmniej 12 znaków i zawierające jednocześnie:
- małe litery,
- wielkie litery,
- cyfry,
- znaki specjalne;
- zmienić hasło niezwłocznie w przypadku powzięcia podejrzenia lub stwierdzenia, że mogły się z nim zapoznać osoby trzecie.
- stosować hasło mające co najmniej 12 znaków i zawierające jednocześnie:
- Użytkownik jest odpowiedzialny za wszystkie czynności wykonane przy pomocy Konta, którym się posługuje.
- Zabrania się udostępniania danych identyfikacyjnych swojego Konta osobom trzecim, a w szczególności hasła.
- Zabrania się korzystania z Kont należących do innych Użytkowników.
§ 6
Warunki korzystania z Portalu
- Portal jest dostępny dla osób przeglądających oraz Użytkowników pod adresem www.mimuw.edu.pl przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z zastrzeżeniem ust. 3.
- Użytkownik zobowiązuje się korzystać z Portalu w sposób zgodny z jego przeznaczeniem i niezakłócający jego funkcjonowania, w tym poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń, a także w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem, właściwymi przepisami prawa oraz ogólnymi zasadami korzystania z Internetu (netykietą).
- Użytkownicy mogą edytować udostępniane za pomocą Portalu treści zgodnie z przyznanymi im przez Administratora Rolami.
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za wykonywane przez siebie edycje treści.
- WMIM UW zastrzega sobie możliwość wprowadzenia przerw w funkcjonowaniu Portalu niezbędnych do wykonania czynności związanych z zapewnieniem jego prawidłowego funkcjonowania.
- WMIM UW nie ponosi kosztów związanych z uzyskaniem przez Użytkownika niezbędnego dostępu do korzystania z Internetu lub innych środków komunikowania się na odległość, a także właściwego oprogramowania do korzystania z dostępu do Portalu.
- WMIM UW nie odpowiada za zakłócenia w funkcjonowaniu Portalu wywołane siłą wyższą, szkody spowodowane wadliwym działaniem Portalu, w tym awariami sprzętu Użytkowników lub niedozwoloną ingerencją Użytkowników, nawet jeśli spowodowałyby one utratę danych na Kontach Użytkowników.
- W przypadkach szczególnych, mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność Portalu, Administrator ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia działalności Portalu, bez wcześniejszego powiadomienia oraz do przeprowadzenia prac konserwacyjnych mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności Portalu.
- Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania zakazu dostarczania do Portalu treści:
- powodujących zachwianie pracy lub przeciążenie Portalu;
- niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
- naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne, moralne lub dobre obyczaje;
- obraźliwych czy naruszających czyjekolwiek dobra osobiste.
- Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania zakazu wykonywania następujących czynności:
- niezgodnych z przeznaczeniem Portalu;
- powodujących przeciążenie Portalu;
- wpływających negatywnie na bezpieczeństwo Portalu;
- analizujących kod źródłowy Portalu.
- WMIM UW zastrzega sobie prawo zablokowania Konta Użytkownika w przypadku stwierdzenia naruszenia przez Użytkownika niniejszego Regulaminu, przepisów obowiązującego prawa lub ogólnie przyjętych norm społecznych lub moralnych.
§ 7
Postępowanie reklamacyjne
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania Portalu można składać na adres e-mail: mim@mimuw.edu.pl lub pisemnie na adres: Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, ul. Stefana Banacha 2, 02-097 Warszawa.
- Reklamacje należy składać nie później niż w ciągu 7 (siedmiu) dni od dnia, kiedy wystąpiła przyczyna reklamacji.
- Każda reklamacja winna zawierać krótki opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji, datę i godzinę jego wystąpienia oraz oznaczenie osoby składającej reklamację(w tym jej imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej).
- WMIM UW dołoży najwyższych starań, aby reklamacje były rozpatrzone w terminie 30 (trzydziestu) dni od ich otrzymania. O wyniku rozpatrzenia reklamacji WMIM UW niezwłocznie zawiadomi składającego reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail podany w zgłoszeniu reklamacji.
§ 8
Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisach internetowych
Uniwersytetu Warszawskiego
Ochrona danych osobowych – obowiązek informacyjny
Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisach internetowych Uniwersytetu Warszawskiego.
Uniwersytet Warszawski przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających serwisy w domenie *.mim.uw.edu.pl. W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie UW stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień przeglądarki:
- Microsoft Internet Explorer
https://support.microsoft.com/pl-pl/help/278835/how-to-delete-cookie-files-in-internet-explorer - Mozilla Firefox
https://support.mozilla.org/pl/kb/W%C5%82%C4%85czanie%20i%20wy%C5%82%C4%85czanie%20obs%C5%82ugi%20ciasteczek - Google Chrome
https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl - Safari
https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac
Serwis www.mimuw.edu.pl stosuje następujące pliki cookies:
- wydajnościowe - zbierające informacje na temat sposobu używania witryny przez odwiedzających;
- funkcjonalne (zapisujące ustawienia użytkownika, np. język, wyrażone zgody itp.), takie jak:
- cookies google-analytics.com – służą do prowadzenia statystyk dla witryny www.mimuw.edu.pl;
- cookies googleads.g.doubleclik.net – służą do weryfikacji „kliknięć” i automatycznego tagowania adresów url;
- static.doubleclick.net – służy weryfikacji godziny, daty, miejsca wyświetlenia tekstu, oraz określenie ile razy odwiedziłeś wskazaną witrynę
Więcej o plikach cookies firmy google można przeczytać na stronach:
- cookies cdnjs.cloudflare.com – służą do przyśpieszenia i zwiększenia wydajności, a także zwiększenia bezpieczeństwa strony internetowej; więcej o cloudflare można przeczytać:
https://www.cloudflare.com/gdpr/introduction/
Sesyjne cookies: Są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji przeglądarki, czyli do momentu jej zamknięcia. Te cookies są obowiązkowe, aby niektóre funkcjonalności działały poprawnie.
Serwisy obce, do których może odsyłać serwis mimuw.edu.pl mogą używać także innych plików cookies niż wymienione powyżej. Serwis mimuw.edu.pl nie może ponosić odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych stronach. Uprzejmie prosimy by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną.
Zmiana ustawień plików cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych w domenie www.mimuw.edu.pl.
Gromadzenie danych
Serwis mimuw.edu.pl przechowuje zapytania http kierowane do naszego serwera. Zasoby identyfikowane są przez adresy URL. W plikach logów serwera www przechowywane są następujące informacje:
- publiczny adres IP komputera z którego przyszło zapytanie,
- informacje o systemie operacyjnym użytkownika,
- informacje o przeglądarce użytkownika,
- liczba wysłanych przez serwer bajtów,
- adres URL strony żądanej przez użytkownika,
- informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji transakcji http.
Informacje te nie zawierają danych dotyczących tożsamości użytkowników, lecz w połączeniu z innymi informacjami mogą stanowić dane osobowe i w związku z tym administrator obejmuje je pełną ochroną przysługującą na mocy przepisów regulujących ochronę danych osobowych.
Wykorzystywanie danych
Zebrane logi przechowywane są przez czas nieokreślony jako materiał pomocniczy służący do administrowania serwisem. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwisem i są wykorzystywane wyłącznie do zapewnienia bezpieczeństwa serwisu i jego jakości. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystyki pomocne w administrowaniu.
- Microsoft Internet Explorer
-
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Administrator
Administratorem Państwa danych przetwarzanych jest Uniwersytet Warszawski, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa.
Z administratorem można kontaktować się:
- listownie: Uniwersytet Warszawski, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa (należy wskazać jednostkę organizacyjną do której kierowana jest korespondencja);
- telefonicznie: 22 55 20 000.
Inspektor ochrony danych
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować mailowo pod adresem: iod@adm.uw.edu.pl.
Z IOD można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych przez Uniwersytet Warszawski oraz korzystania przez Państwa z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
Cele i podstawy przetwarzania
Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w celu:
- prowadzenia komunikacji z Państwem za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie, jeśli zainicjują Państwo taką komunikację – art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze);
- poprawy jakości usług administrator przetwarza informacje statystyczne dotyczące korzystania ze strony – art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora polegający na ułatwieniu korzystania ze strony, poprawy jakości oraz funkcjonalności świadczonych usług);
- wysyłki newslettera – art. 6 ust. 1 lit. a RODO (na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą);
- dołączenia do listy mailingowej dla poszczególnych seminariów – art. 6 ust. 1 lit. a RODO (na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą);
Zgody na przetwarzanie danych osobowych mogą Państwo wycofać w dowolnym momencie wysyłając maila na adres: mim@mimuw.edu.pl.
Przypominamy jednocześnie, że wycofanie przez Państwa zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Państwa zgody przed jej wycofaniem.
Możemy także przetwarzać Państwa dane osobowe w celu realizacji zadania w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO), a także w uzasadnionych przypadkach będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Odbiorcy danych osobowych
Dostęp do Państwa danych osobowych będą posiadać upoważnieni pracownicy, współpracownicy Uniwersytetu Warszawskiego, którzy muszą przetwarzać Państwa danew związku z realizowanym zadaniem.
Odbiorcami danych mogą być także podmioty, którym administrator zleci wykonanie określonych czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych osobowych. W celu zapewnienia należytej ochrony danych osobowych z tymi odbiorcami została podpisana umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych.
Okres przechowywania danych osobowych
Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe do chwili realizacji celu, w którym dane zostały zebrane, a następnie w przypadkach, które tego wymagają przez okres wskazany w ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2018 r. poz. 217 z późn. zm.) oraz przepisach ustawy Prawo telekomunikacyjne.
Prawa związane z przetwarzaniem danych
Gwarantujemy Państwu realizację wszystkich Państwa praw na zasadach określonych przez RODO tj. prawo do:
- dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii;
- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- usunięcia danych osobowych (z zastrzeżeniem art. 17 ust. 3 RODO);
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych, jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa w zakresie ochrony danych osobowych.
Obowiązek podania danych i konsekwencja niepodania danych
Podanie danych, które przetwarzane są w związku z realizacją obowiązku prawnego jest obowiązkowe, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody na przetwarzanie danych osobowych podanie danych jest dobrowolne. Niepodanie danych może utrudnić lub uniemożliwić realizację celów wskazanych wyżej.
Polityka prywatności może być uzupełniania lub uaktualniana zgodnie z bieżącymi potrzebami administratora w celu zapewnienia aktualnej i rzetelnej informacji użytkownikom dotyczącej ich danych osobowych i informacji o nich. Wszelkie zmiany polityki prywatności są wprowadzane na niniejszej stronie.
§ 9
Ochrona danych osobowych przez Użytkownika
- Użytkownik zobowiązany jest do takiego użytkowania Portalu, które nie będzie prowadziło do:
- udostępnienia danych osobowych osobom nieupoważnionym;
- utraty, uszkodzenia, zniszczenia lub nieuprawnionej edycji danych osobowych.
- Użytkownik jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy danych osobowych, do których ma dostęp w ramach Portalu, również po zakończeniu korzystania z niego. To samo dotyczy sposobów zabezpieczenia tych danych, w tym zabezpieczeń Portalu.
- W razie stwierdzenia naruszenia lub podejrzenia naruszenia, Użytkownik jest zobowiązany niezwłocznie zgłosić tę sprawę Inspektorowi Ochrony Danych oraz postępować zgodnie z jego poleceniami.
- Naruszenie zasad ochrony danych osobowych przez Użytkownika może wiązać się z odpowiedzialnością przewidzianą przepisami prawa.
§ 10
Informacja o potencjalnych zagrożeniach
- WMIM UW informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z Portalu przez Użytkownika. Niniejsza informacja dotyczy zagrożeń, które mogą wystąpić jedynie potencjalnie, ale które powinny być brane pod uwagę przez Użytkownika, mimo stosowania przez WMIM UW środków technicznych i organizacyjnych odpowiednich do zagrożeń. Podstawowymi zagrożeniami, na jakie narażony jest Użytkownik w trakcie korzystania z Internetu, są m.in.:
- złośliwe oprogramowanie (malware) – oprogramowanie mające na celu działanie przestępcze, szkodliwe lub złośliwe, takie jak wirusy, konie trojańskie, robaki itp.;
- oprogramowanie szpiegujące (spyware) – oprogramowanie, które śledzi działania Użytkownika lub dane jego dotyczące, a następnie przesyła je bez wiedzy i zgody Użytkownika do autora lub użytkownika oprogramowania;
- spam – niezamawiane wiadomości elektroniczne, wysyłane do wielu odbiorców i zawierające informacje o charakterze handlowym;
- wyłudzenie danych (phishing) – działanie polegające się na podszyciu się pod godną zaufania osobę fizyczną lub prawną w celu zdobycia danych Użytkownika;
- włamania do komputera lub urządzenia przenośnego (smartfon, tablet itp.) Użytkownika.
- W celu zapewnienia ochrony Użytkownika i zmniejszenia ryzyka wystąpienia zagrożeń, o których mowa w ust. 1, Użytkownik powinien w szczególności:
- zainstalować na wykorzystywanym komputerze lub urządzeniu przenośnym program antywirusowy i firewall i regularnie go aktualizować;
- regularnie aktualizować wykorzystywane programy i system operacyjny;
- nie otwierać i nie pobierać załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia;
- nie pobierać oprogramowania lub plików ze nielegalnych źródeł.
§ 11
Informacje ogólne
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia opublikowania w Portalu.
- Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona przez Użytkownika poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie ze strony internetowej www.mimuw.edu.pl.
- Administrator zachowuje prawo do zmiany treści Regulaminu w każdym czasie. Wszelkie zmiany będą zamieszczane na stronie wskazanej w ust. 2 i będą wchodzić w życie z dniem ich publikacji.
- Korzystanie przez Użytkownika z Portalu po wprowadzeniu zmian w Regulaminie oznacza jego akceptację.
- W celu uzyskania dodatkowych wyjaśnień lub informacji związanych z treścią Regulaminu należy kontaktować się z WMIM UW elektronicznie na adres e-mail: mim@mimuw.edu.pl lub pisemnie na adres: Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, ul. Stefana Banacha 2, 02-097 Warszawa.