Parent Directory
Podręcznik podstawowy: A. Birkholc "Analiza matematyczna. Funkcje wielu zmienmnych"
Podręczniki do których warto zaglądać: W. Kołodziej "Analiza matematyczna"; W. Rudin "Podstawy analizy matematycznej"; W. Rudin "Analiza rzeczywista i zespolona"; R. Sikorski "Rachunek różniczkowy i całkowy: funkcje wielu zmiennych" — książka jest bardzo dobra, ale oznaczenia w rozdziałach poświęconych pochodnym są bardzo niestandardowe, bardzo dobra część poświęcona mierze, sporo zadań; L. Schwartz "Kurs analizy matematycznej"; H. Cartan "Differential Calculus", ewentualnie tłumaczenie na rosyjski zawierające tę książkę i książkę o formach różniczkowych, o których trochę opowiem w drugim semestrze; S. Łojasiewicz "Funkcje rzeczywiste" — bardzo dobrze napisana książka, polecam ze względu na teorię miary.
Notatki z poprzednich lat do wykładu, który prowadzę odpowiadają jego treści, choć czasem wykładam nieco inaczej. Kolejność też może czasem zmieniać się, w zależności od sytuacji, np. od pytań zadawanych przez Was. Notatki są w tym miejscu. Trochę je poprawiam od czasu do czasu.
Ocena z przedmiotu będzie wystawiona na podstawie wyników studenta z dwóch kolokwiów: 7 listopada, 9 stycznia (piątki) – początek obu o 16:15 i oceny z ćwiczeń: liczą się obecności, aktywność na ćwiczeniach, zadania domowe. Osoby które nie otrzymają dostatecznej liczby punktów będą mogły poprawić ocenę w okolicach sesji poprawkowej. Wykład nie jest obowiązkowy, a ćwiczenia są obowiązkowe. 5 nieusprawiedliwionych nieobecności może spowodować nieotrzymanie pozytywnej oceny z przedmiotu, 8 nieobecności usprawiedliwionych lub nie też może doprowadzić do niezaliczenia analizy matematycznej. Oprócz wykładów i ćwiczeń można korzystać z konsultacji udzielanych przez pracowników. Każdy pracownik podaje terminy, w których można do niego przyjść porozmawiać o matematyce. Najbardziej efektywne są rozmowy na tematy wcześniej przemyślane przez studenta nawet wtedy, gdy rozmyślania zakończyły się niepowodzeniem (np. zadanie w dalszym ciągu nie jest rozwiązane, nie udało się pojąć dowodu). Chodzi o to, że wtedy wyjaśnienia łatwiej jest zrozumieć, czasem można zrozumieć dlaczego własna droga nie prowadziła do sukcesu. Warto przy tym pamiętać, że samodzielnie rozwiązanie problemu, nawet w długim czasie, zwykle daje uczącemu się więcej niż wysłuchanie przemyślanego przez inną osobę rozwiązania. Umysł, podobnie jak inne części ciała ludzkiego, wymaga ćwiczeń — ich nie zastąpią cudowne strony internetowe, wspaniale napisane książki, ćwiczenia ani wykłady. Używany systematycznie i intensywnie po pewnym czasie jest w stanie osiągać znacznie więcej niż po długim letargu, czasem zwanym wypoczynkiem.
W końcu napisałem, co wystarczy do niezdania, a co może przydać sie tym osobom, które chcą zdać egzamin z AM2.2
POPRAWKOWY EGZAMIN USTNY: Wyniki pisemnego będą w środę (9 września) po południu/wieczorem. Rozpocząć ustny mogę w czwartek powiedzmy od 10:30. Sesja kończy się teoretycznie w niedzielę, 13 września, więc do tego czasu powinny zakonczyć się egzaminy ustne. Proszę zastanowić się nad terminem i po ogłoszeniu wyników części pisemnej egzaminu, zgłosić się sugerując jakiś termin. W końcu są wyniki. Zgodnie z zapowiedzią mogę rozpocząć odpytywanie w czwartek, ale od 14:00. Zapraszam wszystkich, choć prace niektórych sugerują, że 7 września to nie był dzień, w którym myśleli o am2.