Cześć,
jak może wiecie, w nadchodzącym roku szkolnym nie będę prowadzić kółka. Dlaczego? Stwierdziłem, że prowadzę kółko coraz bardziej rutynowo, a więc coraz gorzej. O wiele lepszą opcją będzie, jak to było już przez wiele lat, jeżeli kółko będą prowadzić starsi dla młodszych, na podstawowym poziomie. Sam się na takim uczyłem i polecam. Przemek Perkowski i Weronika Miszkiel to osoby z ILO, które może najchętniej dałyby się namówić. Tym niemniej musicie to zorganizować sami: nauczyciele ani inna siła wyższa nie zrobi tego za Was.
Rozpoczyna się I etap LXVI Olimpiady Matematycznej. Ważna jest I seria: zwykle zadania w niej są najprostsze (nie czytałem, choć już wiszą na stronie OM). Dlatego warto poświęcić czas na dokładne rozwiązanie jak największej liczby zadań we wrześniu. Łatwe zadania są punktowane za tyle samo, co trudne :)
Dwie osoby mówiły mi, że chciałyby zacząć przygotowywać się do OM w tym roku. W pewnym sensie nie prowadząc kółka zawiodłem Was, przepraszam! Ważne, żeby udało się zbudować kółko, ale ważniejsza jest samodzielna praca: każdy znany mi finalista OM w pewnym momencie sam przysiadł przed Olimpiadą i nauczył się dotstatecznie wiele (trochę informacji, jak to zrobić, jest tu). Gdyby ktoś miał pytanie, czy prośbę o jakąś radę, piszcie maile: mimo, że nie prowadzę kółka, wciąż mnie bardzo obchodzi to, jak Wam idzie matematyka!
Pozdrawiam i powodzenia
Joachim (Yogi) Jelisiejew |