Zajęcia 9 (1 XII)

Zadania:

  1. Zaimplementować klasę Punkt służącą do obsługi punktów na płaszczyźnie. Przykładowy interfejs:

    class Punkt {
    public:
       Punkt(double x, double y);
       void drukuj(); // drukuje współrzędne na ekranie
       void przesun(double dx, double dy); // przesuwa punkt o zadany wektor
       double odleglosc(Punkt p); // zwraca odległość od innego punktu
    };


  2. Zaimplementować klasę Wybory służącą do zliczania głosów w wyborach. Przykładowy interfejs:

    class Wybory {
    public:
       Wybory(int liczbaKandydatow);
       void glosuj(int numerKandydata); // oddaj głos na kadydata o podanym numerze
       int liczbaGlosow(int numerKandydata); // liczba głosów oddanych na kandydata o podanym numerze
       int liczbaGlosow(); // liczba wszystkich oddanych głosów
       int zwyciezca(); //zwraca numer kandydata, który uzyskał najwięcej głosów
    };


  3. Zaimplementować klasę Parking służącą do obsługi parkingu. Miejsca parkingowe są ponumerowane od 1 do n. Przykładowy interfejs:

    class Parking {
    public:
       Wybory(int liczbaMiejsc);
       void zajmij(int numerMiejsca); // zajmij miejsce o podanym numerze
       void zwolnij(int numerMiejsca); // zwolnij miejsce o podanym numerze
       int liczbaWolnych(); // liczba wolnych miejsc
       int liczbaZajetych(); // liczba zajętych miejsc
       bool znajdzWolne(int& numerMiejsca); //jeśli jest wolne miejsce, to metoda wstawie jego numer
                       // na zmienną numerMiejsca i zwraca true; w przeciwnym wypadku zwraca false
    };