Zajęcia 9 (1 XII)
Zadania:
- Zaimplementować klasę Punkt służącą do obsługi punktów na płaszczyźnie. Przykładowy interfejs:
class Punkt {
public:
Punkt(double x, double y);
void drukuj(); // drukuje współrzędne na ekranie
void przesun(double dx, double dy); // przesuwa punkt o zadany wektor
double odleglosc(Punkt p); // zwraca odległość od innego punktu
};
- Zaimplementować klasę Wybory służącą do zliczania głosów w wyborach. Przykładowy interfejs:
class Wybory {
public:
Wybory(int liczbaKandydatow);
void glosuj(int numerKandydata); // oddaj głos na kadydata o podanym numerze
int liczbaGlosow(int numerKandydata); // liczba głosów oddanych na kandydata o podanym numerze
int liczbaGlosow(); // liczba wszystkich oddanych głosów
int zwyciezca(); //zwraca numer kandydata, który uzyskał najwięcej głosów
};
- Zaimplementować klasę Parking służącą do obsługi parkingu. Miejsca parkingowe są ponumerowane od 1 do n.
Przykładowy interfejs:
class Parking {
public:
Wybory(int liczbaMiejsc);
void zajmij(int numerMiejsca); // zajmij miejsce o podanym numerze
void zwolnij(int numerMiejsca); // zwolnij miejsce o podanym numerze
int liczbaWolnych(); // liczba wolnych miejsc
int liczbaZajetych(); // liczba zajętych miejsc
bool znajdzWolne(int& numerMiejsca); //jeśli jest wolne miejsce, to metoda wstawie jego numer
// na zmienną numerMiejsca i zwraca true; w przeciwnym wypadku zwraca false
};