Do strony głównej

3. Opis przewidywanych zmian

Rodzaje modyfikacji:

  • dodanie nowego leminga

    Zmiany będą dotyczyć prawie całego programu, ale w większości będą one niewielkie, np.: w module WejscieWyjscie należy dodać nową formułę, która będzie rozpoznawać w pliku ciąg znaków przeznaczony dla nowego leminga, w Interfejsie - dodanie nowego przycisku i slotu, ale są to wszystko drobne zmiany (dodanie jednej zmiennej i metody).

    Największa zmiana może nastąpić w module Elementy Świata, z tym że będzie to zależało od rodzaju leminga. Jeśli leming ten będzie podobny do już istniejącego to modyfikacja będzie bardzo szybka (np.: dodanie nowego kopacza pionowego zajeło około 10 minut - należalo napisać klasę z krótkim konstruktorem i jedną krótką metodą, gdyż dużo metod dziedziczy się z nadklas). Jeśli leming będzie się znacznie różnił od już istniejących to są dwie możliwości: 1) nowa,odrębna klasa -wtedy należy zaimplementpwać prawie całe jego zachowanie; 2) należy zmodyfikować hierarchię klas. Te dwie ostatnie możliwości mogą zająć dużo więcej czasu.
    Zmiana w ObraziePlanszy polega tylko na dodaniu nowej klasy odpowiedzilnej za wyświetlanie. Klasa ta będzie prawie wszystko dziedziczyć. W konstruktorze trzeba będzie podać wczytanie właściwej animacji. W przypadku nie dodania takiej klasy, nowy leming przyjmie standardową animację, tzn. taką jaką ma zwykły leming.

     

  • dodanie nowego terenu

    W tym przypadku zmiany będą dotyczyć:

    • WejsciaWyjscia - dodanie do pliku nowego znaku dla nowego rodzaju terenu oraz parę lini kodu do rozpoznania rozpoznania go.

    • ObrazPlanszy - dodanie rysunków dla noego rodzaju terenu.

    • Elementy Świata - modyfikacja już istniejących metod lub dopisanie nowych w zależności od właściwości nowego terenu.

  • zmiana - dodanie nowej animacji

Modyfikacji ulegnie tylko modul ObrazPlanszy i to w stopniu niewielkim. Należy tylko dopisać wczytywanie nowych animacji z pliku oraz oczywiscie stworzyć te animacje, czyli narysować nowe klatki animacji.