Do strony głównej

2. Dokumentacja modułów

 
2.1. Moduł Elementy Świata
Moduł ten zawiera implementacje klas obiektów odpowiadającym elementom świata, takim jak leming, komandos, bomba.
 
2.2. Moduł Interfejs
Głównym zadaniem tego modułu jest komunikacja pomiędzy użytkownikiem a grą oraz zarządzanie całym programem. Jest on także odpowiedzialny za wyświetlanie okna zawierającego fragment planszy gry. Umożliwia wykonywanie przez użytkownika wszystkich czynnosci wymienionych w specyfikacji. Interfejs jest zatem trój warstwowy: jedną warstwą jest zarządzanie grą, drugą - zarządzanie obiektami wyświetnalymi na ekranie,
a trzecią - reagowanie na żądania użytkownika i wysyłanie odpowiednich komunikatów.
 
2.3. Moduł Obraz Planszy
Moduł ObrazPlanszy zawiera klasy odpowiedzialne za wizualizację planszy abstrakcyjnej - tzn. rysowanie poszczególnych elementów świata takich jak tereny, lemingi, lomandosi, wejście, wyjście, bomba.
Moduł ten odwoluje sie do modułów Elementy Świata, Plansza.
Z Planszy pobiera położenie i rodzaj danego terenu oraz ewentualne modyfikacje terenu.
Od obiektów należących do modułu Elementy Świata pobiera wszystkie potrzebne do wyświetlenia i animacji informacje.
 
2.4. Moduł Plansza
Moduł odpowiedzialny za przechowywanie informacji na temat świata gry, tzn. zawiera informacje o położeniu poszczególnych elementów świata w danej jednostce czasu gry. Informacje te są modyfikowane przez obiektu modułu Elementy Świata.
 
2.5. Moduł Wejście/Wyjście
Moduł odpowiedzialny za operacje wejścia/wyjścia na plikach zawierających parametry poszczególnych plansz.
 
2.6. Moduł Edytor
Jest to jedyny moduł programu dodatkowego: "edytor" dołączonego do gry, który służy do tworzenia i modyfikowania już istniejących plansz programu MINI-LEMINGI. Moduł zawiera klasy odpowiedzialne
za interfejs użytkownika edytora. Program korzysta z obiektów klas znajdujących się w innych modułach (Plansza, EdytorPlanszy i WejscieWyjście).