/* Czesc modulu Interfejs zawierajaca deklaracje klasy opisujacej
   guziki okna gry oraz pasek informacyjny.
   autor   :    Anna Doros
                                                               GRUPA 5
*/

#ifndef __OKNO_GRY_H
#define __OKNO_GRY_H


#include <qstatusbar.h>
#include <qlabel.h>
#include <qfont.h>
#include <qevent.h>

#include "Guzik.h"
#include "stale_Interfejs.h"
#include "parametry.h"
#include "sciezki.h"

class OknoGry : public QWidget
{
    Q_OBJECT

protected:
    GuzikGra * guziki[ILE_GUZIKOW_GRY];   /* guziki */
    
    char * teksty_help[ILE_GUZIKOW_GRY];  /* napisy wyswietlane na pasku informacyjnym */
    
    QStatusBar * pasek;  /* pasek informacyjny */
    QLabel * teksty[ILE_TEKSTOW_NA_PASKU];
    QLabel * liczby[ILE_LICZB_NA_PASKU];
    QFont font;
public:
    OknoGry(QWidget *parent=0,const char *name=0);
    ~OknoGry();    

    void mouseMoveEvent(QMouseEvent*);

/* inicjalizacja numerkow guzikow */
    void wstawNumerki(Param_etap parametry);

/* odjecie 1 od cyfry guzika o numerze i */
    void odejmij(int i) { guziki[i]->odejmij(); };

/*gdy nastapi zmiana parametrow wyswietlanych na pasku informacyjnym: */
    void zmianaCzas(int ile) { liczby[PASEK_CZAS]->setNum(ile); };
    void zmianaLeming(int ile) { liczby[PASEK_LEMING]->setNum(ile); };
    void zmianaPrzeprowadz(int ile)
        { if (ile>=0) liczby[PASEK_PRZEPROWADZ]->setNum(ile); };
};


#endif