Kartkówka gr.I, 29 lutego 2000

1. Trzech strzelców strzela w sposób niezależny do tarczy - pierwszy trafia w dziesia̧tkȩ z prawdopodobieństwem 90%, drugi 80% trzeci 75%

a) jakie jest prawdopodobieństwo, że conajmniej jeden z nich trafi w dziesia̧tkȩ?

b) wiadomo, że conajmniej jedna dziesia̧tka została trafiona, jakie jest prawdopodobieństwo, że pierwszy strzelec strzelił w dziesia̧tkȩ?

2. Zdarzenia A, B, C sa̧ niezależne oraz P (A) = 2P (A∩B) = 3P (A∩B∩C) > 0. Oblicz P (B), P (C) i P (B ∪ C)

Kartkówka gr.II, 29 lutego 2000

1. Zdarzenia A, B, C sa̧ niezależne oraz P (A) = 3P (A∩B) = 5P (A∩B∩C) > 0. Oblicz P (B ∩ C) i P (B ∪ C).

2. Trzech strzelców strzela w sposób niezależny do tarczy - pierwszy trafia w dziesia̧tkȩ z prawdopodobieństwem 50%, drugi 70% trzeci 90%

a) jakie jest prawdopodobieństwo, że conajmniej jeden z nich trafi w dziesia̧tkȩ?

b) wiadomo, że conajmniej jedna dziesia̧tka została trafiona, jakie jest prawdopodobieństwo, że drugi strzelec strzelił w dziesia̧tkȩ?