Kartkówka 2 gr.I, 12 kwietnia 2007

1. W pewnej klasie uczy się 12 chłopców i 16 dziewcząt. Uczniów klasy w sposób losowy podzielono na 14 par. Oblicz wartość oczekiwaną liczby par �mieszanych” (złożonych z jednego chłopca i jednej dziewczynki).

2. Zmienna losowa X ma gęstość Ce^{−2|x|} . Wyznacz stałą C i dystrybuantę X. Jaki rozkład ma zmienna 1 + \sqrt{|X|}?

Kartkówka 2 gr.II, 12 kwietnia 2007

1. Zmienna losowa X ma gęstość Ce^{−|x|/2} . Wyznacz stałą C i dystrybuantę X. Jaki rozkład ma zmienna \sqrt{|X|} − 1?

2. W pewnej klasie uczy się 18 chłopców i 14 dziewcząt. Uczniów klasy w sposób losowy podzielono na 16 par. Oblicz wartość oczekiwaną liczby par �mieszanych” (złożonych z jednego chłopca i jednej dziewczynki).