Dopuszczalne, a nawet wskazane, s� dyskusje z innymi na temat zadania, a nawet wsp�lne opracowywanie algorytmu rozwi�zania - lecz ostateczn� implementacj�, testowanie i dokumentacj� programu nale�y wykona� samodzielnie.
Wykonanie zada� wi��e si� m.in. z opanowaniem programowania operacji zapisu i odczytu plik�w tekstowych w j�zyku C. W razie k�opot�w ze zrozumieniem stosownego rozdzia�u w K&R s�u�� konsultacjami.
Z przedstawionych do wyboru zada�, nale�y wybra� jedno. Tytu� wybranego zadania nale�y przes�a� do zatwierdzenia na adres email piotr.krzyzanowski@mimuw.edu.pl. Zatwierdzenie b�dzie si� odbywa� na zasadzie FIFS, otrzymacie Pa�stwo mail zwrotny z informacj�. Gdy oka�e si�, �e wybrane zadanie ju� nie jest dost�pne, nale�y dokona� ponownego wyboru z puli aktualnie dost�pnych zada�. B�d� pierwszy raz zamyka� zadanie, gdy zgromadzi si� dwoje ch�tnych. Potem zadania b�d� otwiera� i zamyka� wed�ug bie��cej sytuacji, d���c do zr�wnowa�enia liczby os�b przypisanych do zada�.
Wyb�r zadania jest ostateczny, nie b�dzie mo�na go p�niej zmieni� na inne, ani zamieni� si� z inn� osob� - dlatego w razie w�tpliwo�ci warto wcze�niej skonsultowa� tre�� zadania z prowadz�cym �wiczenia.
Po zatwierdzeniu wyboru zadania, nale�y sporz�dzi� projekt programu. Projekt programu jest dla zadania tym, czym konspekt dla wypracowania z j�zyka polskiego: to plan pracy i zarys metod wykonania jej. Projekt programu powinien zawiera�:
Projekt musi zosta� zatwierdzony przez prowadz�cego �wiczenia; w przeciwnym razie nale�y go poprawi� zgodnie ze wskaz�wkami. Z tego powodu wskazane jest, by d��y� do mo�liwie wczesnego zatwierdzenia projektu: zostanie wi�cej czasu na opracowywanie programu!
Nast�pnie nale�y przyst�pi� do realizacji zadania zgodnie z zatwierdzonym projektem. W trakcie pisania programu dobrze jest go dokumentowa�, zamieszczaj�c w nim (dla siebie) kr�tkie i tre�ciwe komentarze przy kolejnych porcjach kodu. Gdy zajdzie uzasadniona potrzeba odej�cia od zatwierdzonego projektu, nale�y to obja�ni� w aneksie do projektu. Po opracowaniu, uruchomieniu i przetestowaniu programu, nale�y rozbudowa� dokumentuj�ce go komentarze tak, by kod �r�d�owy by� czytelny dla sprawdzaj�cego. Nale�y pami�ta�, by ka�dy plik kodu �r�d�owego mia� na pocz�tku kr�tki komentarz dotycz�cy: streszczenia zawarto�ci pliku, jego autora i daty ostatniej modyfikacji.
Konstruowany program powinien mie� budow� modu�ow�, tzn. sk�ada� si� z kilku dobrze przemy�lanych funkcji, realizuj�cych logicznie wyodr�bione cz�ci algorytmu rozwi�zania zadania.
Ocenie b�dzie podlega� program wraz z dokumentacj�, na kt�r� sk�adaj� si� co najmniej trzy pliki:
W/w sk�adniki rozwi�zania nale�y przes�a� (w jednym mailu, jako za��czniki) do dnia 14.01.09. na adres piotr.krzyzanowski@mimuw.edu.pl. Ka�dy rozpocz�ty dzie� op�nienia obni�a ocen� o 5 punkt�w.
Oceniane b�d�: warto�� merytoryczna, artystyczna i estetyczna przedstawionego rozwi�zania. Maksymalnie mo�na uzyska� 10 punkt�w. Program, kt�ry nie daje si� uruchomi�, b�dzie oceniony na 0 punkt�w. Elementem oceny mo�e by� tak�e rozmowa na temat programu i jego uruchomienie "na �ywo".
e2-e4 e7-e5 Sg1-f3 d7-d6 Sf3xe5 d6xe5 ...itd.Program powinien na podstawie tego pliku wygenerowa� plansz� przedstawiaj�c� sytuacj� na szachownicy po wykonaniu ostatniego ruchu zapisanego w partii. Dodatkowo, w przypadku podania ruchu niezgodnego z regu�ami gry lub niezgodnego z sytuacj� na szachownicy, powinien ko�czy� prac� drukuj�c bie��cy stan planszy i opis b��du. Ponadto, program powinien sygnalizowa� wygran� kt�rego� z graczy, o ile nast�pi�a w trakcie partii.