AM Inf., projekt organizacji zajęć, 2021-22
Zajęcia z Analizy Matematycznej dla informatyków w roku 2021-22 zaczną się niemal na pewno w trybie stacjonarnym, ale jest wysoce prawdopodobne, że w ciągu semestru przeniesiemy się w tryb zdalny. Dlatego będziemy korzystać z wydziałowego serwisu Moodle; od samego początku prace domowe będą zbierane właśnie tam. Kolokwia też będą w trybie zdalnym.
Wszystkich studentów proszę o uważne zapoznanie się z poniższym tekstem.
Standardy
Ludzie wykształceni przestrzegają standardów. Polecam Państwu krótki kodeks honorowy społeczności Harvard College, który w wolnym przekładzie na polski brzmi tak:
Zobowiązujemy się do uczciwej działalności akademickiej. Uczciwej, a więc takiej, która spełnia przyjęte w świecie nauki reguły dotyczące cytowania źródeł, pozyskiwania i korzystania z danych, czytelnego przypisywania właściwym autorom ich pomysłów, odkryć, interpretacji i wniosków. Ściąganie i inne formy nieuczciwości podczas egzaminów, kolokwiów i zaliczeń, przypisywanie sobie cudzych pomysłów i sformułowań lub fałszywe ich cytowanie, falsyfikacja danych czy jakiekolwiek inne przejawy nierzetelności lub nieuczciwości naukowej łamią standardy naszej społeczności, jak również normy przyjęte w szeroko rozumianym świecie akademickim.
Tych zasad zamierzam przestrzegać i tego samego oczekuję od Państwa. Esencją naszej wspólnej działalności nie jest zabawa w policjantów i złodziei
LaTeX
LaTeX to (logiczny i w elementarnej warstwie prosty) język programowania służący do zapisu i składu tekstów, szczególnie matematycznych. Proszę się go uczyć już teraz.
LaTeX-a można używać online, bez instalacji na własnym komputerze, np. w systemie Overleaf. Będziemy w tym systemie udostępniać kody źródłowe materiałów do ćwiczeń i kolokwiów. Proszę, żeby swoje rozwiązania szykowali Państwo właśnie w LaTeX-u.
Wykład
Dopóki zajęcia będą stacjonarnie, wykład będzie odbywał się na tablicy. Stopniowo będę też udostępniał dla Państwa nagrane wersje zeszłorocznych wykładów zdalnych.
Gdy przejdziemy w tryb zdalny, wykład będzie prowadzony następująco:
-
Co tydzień, w porze wykładu, będę przedstawiał - na żywo, za pośrednictwem Zoom - prezentację (około 75-80 minut, 10-12 slajdów plus pisanie twierdzeń, obliczeń etc. na żywo, potem czas na pytania i dodatkowe wyjaśnienia). Slajdy, a pewnie też nagranie prezentacji, będą dostępne w wydziałowym Moodle’u. Postaram się też Państwu udostępnić nagrania wykładów z poprzedniego roku.
-
Co tydzień będę miał 60 minut konsultacji wyłącznie dla I roku, wyłącznie po to, żeby odpowiadać na konkretne pytania dotyczące treści wykładu.
Ramowy plan podziału materiału na poszczególne tygodnie zaktualizuję w październiku.
Ćwiczenia
-
Ćwiczenia rozpoczną się w drugim tygodniu zajęć. W pierwszym tygodniu prowadzący zorganizują po jednym spotkaniu, głównie w celu wzajemnego poznania.
- Co dwa tygodnie studenci otrzymają, via Moodle, zestaw zadań (ten sam dla wszystkich grup), zawierający:
- informację o teorii, wykorzystywanej w zadaniach;
- zadania z przykładowymi rozwiązaniami;
- 4 zadania do obowiązkowego rozwiązania;
- dodatkowe (nieobowiązkowe) zadania np. do treningu przed kolokwiami, samodzielnego namysłu nad trudniejszymi i nieoczywistymi problemami itp.
-
Każdy z prowadzących ma konsultacje, poświęcone omówieniu przykładowych rozwiązań zadań i pracy nad ich wariantami.
-
Rozwiązania zadań studenci zamieszczają na Moodle’u, każde w oddzielnym pliku, z nazwą wg. schematu
Janina.Kowalska.AMInf.ZestawN.ZadanieM.pdf
- Nad zadaniami wolno pracować w zespołach dwuosobowych, ale nie większych. Warunek: jeśli ktoś to robi, to (a) melduje w rozwiązaniu otwarcie, z kim pracował, (b) i tak sam zapisuje i redaguje wszystkie swoje rozwiązania.
Kolokwia i egzamin
Na końcową ocenę składają się: oceny z prac domowych, dwóch kolokwiów i egzaminu.
Kolokwia organizowane są zdalnie, na wydziałowym Moodle’u, w trybie take home exam
. Tryb i charakter egzaminu uzależniam od tego, czy podczas sesji zimowej będzie można spotykać się stacjonarnie w dużych grupach.
Na piątkę trzeba zdać dodatkowo egzamin ustny, który - gdyby nauka była wtedy zdalna - zorganizujemy online.