Zajęcia z Analizy Matematycznej dla informatyków w roku 2021-22 zaczną się niemal na pewno w trybie stacjonarnym, ale jest wysoce prawdopodobne, że w ciągu semestru przeniesiemy się w tryb zdalny. Dlatego będziemy korzystać z wydziałowego serwisu Moodle; od samego początku prace domowe będą zbierane właśnie tam. Kolokwia też będą w trybie zdalnym.

Wszystkich studentów proszę o uważne zapoznanie się z poniższym tekstem.

  1. Standardy
  2. LaTeX
  3. Wykład
  4. Ćwiczenia
  5. Kolokwia, egzaminy

Standardy

Ludzie wykształceni przestrzegają standardów. Polecam Państwu krótki kodeks honorowy społeczności Harvard College, który w wolnym przekładzie na polski brzmi tak:

Zobowiązujemy się do uczciwej działalności akademickiej. Uczciwej, a więc takiej, która spełnia przyjęte w świecie nauki reguły dotyczące cytowania źródeł, pozyskiwania i korzystania z danych, czytelnego przypisywania właściwym autorom ich pomysłów, odkryć, interpretacji i wniosków. Ściąganie i inne formy nieuczciwości podczas egzaminów, kolokwiów i zaliczeń, przypisywanie sobie cudzych pomysłów i sformułowań lub fałszywe ich cytowanie, falsyfikacja danych czy jakiekolwiek inne przejawy nierzetelności lub nieuczciwości naukowej łamią standardy naszej społeczności, jak również normy przyjęte w szeroko rozumianym świecie akademickim.

Tych zasad zamierzam przestrzegać i tego samego oczekuję od Państwa. Esencją naszej wspólnej działalności nie jest zabawa w policjantów i złodziei


LaTeX

LaTeX to (logiczny i w elementarnej warstwie prosty) język programowania służący do zapisu i składu tekstów, szczególnie matematycznych. Proszę się go uczyć już teraz.

LaTeX-a można używać online, bez instalacji na własnym komputerze, np. w systemie Overleaf. Będziemy w tym systemie udostępniać kody źródłowe materiałów do ćwiczeń i kolokwiów. Proszę, żeby swoje rozwiązania szykowali Państwo właśnie w LaTeX-u.


Wykład

Dopóki zajęcia będą stacjonarnie, wykład będzie odbywał się na tablicy. Stopniowo będę też udostępniał dla Państwa nagrane wersje zeszłorocznych wykładów zdalnych.

Gdy przejdziemy w tryb zdalny, wykład będzie prowadzony następująco:

  1. Co tydzień, w porze wykładu, będę przedstawiał - na żywo, za pośrednictwem Zoom - prezentację (około 75-80 minut, 10-12 slajdów plus pisanie twierdzeń, obliczeń etc. na żywo, potem czas na pytania i dodatkowe wyjaśnienia). Slajdy, a pewnie też nagranie prezentacji, będą dostępne w wydziałowym Moodle’u. Postaram się też Państwu udostępnić nagrania wykładów z poprzedniego roku.

  2. Co tydzień będę miał 60 minut konsultacji wyłącznie dla I roku, wyłącznie po to, żeby odpowiadać na konkretne pytania dotyczące treści wykładu.

Ramowy plan podziału materiału na poszczególne tygodnie zaktualizuję w październiku.


Ćwiczenia

  1. Ćwiczenia rozpoczną się w drugim tygodniu zajęć. W pierwszym tygodniu prowadzący zorganizują po jednym spotkaniu, głównie w celu wzajemnego poznania.

  2. Co dwa tygodnie studenci otrzymają, via Moodle, zestaw zadań (ten sam dla wszystkich grup), zawierający:
    • informację o teorii, wykorzystywanej w zadaniach;
    • zadania z przykładowymi rozwiązaniami;
    • 4 zadania do obowiązkowego rozwiązania;
    • dodatkowe (nieobowiązkowe) zadania np. do treningu przed kolokwiami, samodzielnego namysłu nad trudniejszymi i nieoczywistymi problemami itp.
  3. Każdy z prowadzących ma konsultacje, poświęcone omówieniu przykładowych rozwiązań zadań i pracy nad ich wariantami.

  4. Rozwiązania zadań studenci zamieszczają na Moodle’u, każde w oddzielnym pliku, z nazwą wg. schematu Janina.Kowalska.AMInf.ZestawN.ZadanieM.pdf

  5. Nad zadaniami wolno pracować w zespołach dwuosobowych, ale nie większych. Warunek: jeśli ktoś to robi, to (a) melduje w rozwiązaniu otwarcie, z kim pracował, (b) i tak sam zapisuje i redaguje wszystkie swoje rozwiązania.

Kolokwia i egzamin

Na końcową ocenę składają się: oceny z prac domowych, dwóch kolokwiów i egzaminu.

Kolokwia organizowane są zdalnie, na wydziałowym Moodle’u, w trybie take home exam. Tryb i charakter egzaminu uzależniam od tego, czy podczas sesji zimowej będzie można spotykać się stacjonarnie w dużych grupach.

Na piątkę trzeba zdać dodatkowo egzamin ustny, który - gdyby nauka była wtedy zdalna - zorganizujemy online.