Tworzymy zwykłą kontrolkę korzystając z akcji New > Controller z menu File. Nazywamy ją Zdarzeniowiec | |
Po uruchomieniu Designera otwieramy paletę komponentów (FormItem > New Item). Tworzymy nowy przycisk (Button) o nazwie "Naprzód". (Po wybraniu rodzaju komponentu i wpisaniu nazwy trzeba nacisnąć OK.) | |
Tworzymy panel przycisków (Radio Buttons) o nazwie "Kontrola". Będzie on blokował działanie przycisku. | |
Tworzymy pasek postępu (progress bar) o nazwie "Postępy w projekcie". | |
Przestawiamy komponenty w projektowanym oknie tak, by się nie zasłaniały. Zmieniamy wielkość projektowanego okienka. | |
Chcąc otworzyć edytor zdarzeń, z menu Controller Designera wybieramy akcję Events. | |
Edytor zdarzeń pozwala kojarzyć ze sobą komunikaty sygnalizowane przez jedne komponenty (zdarzenia) z metodami innych komponentów (reakcjami na zdarzenia).
|
|
Testujemy obsługę zdarzenia (menu File, akcja Test interface). W trybie testowym naciskamy kilkakrotnie przycisk "Naprzód!" na projektowanej kontrolce. | |
Aby zablokować przycisk "Naprzód" musimy stworzyć nowy komunikat. Otwieramy edytor metod używając akcji Methods... z menu Tools. | |
Tworzymy nową metodę naciskając New i wpisując w okienko edycyjne kod: (Z prawej strony mamy podpowiadaczkę nazw komponentów i podpowiadaczkę nazw komunikatów.) |
|
Zamykamy edytor akcji przyciskiem close i otwieramy ponownie edytor zdarzeń. Teraz łączymy zdarzenie changed: obiektu Kontrola z metodą toggleBlocking projektowanego kontrolera. | |
Znów testujemy interfejs... |
Tak powinien wyglądać kod okienka po przejściu samouczka.