! -- Wykrzyknikiem oznaczamy zmiany istotnie wpływające na znaczenie specyfikacji.
- 23 listopada
- Ukazała się pierwsza wersja.
- 24 listopada
- Wprowadzono następujące poprawki:
- Opis efektów szkodliwego eliksiru (3.2 Efekty) zmieniono z:
Eliksir może się przestać nadawać do spożycia. Jeżeli eliksir zadany na daną lekcję jest nieszkodliwy,
to próbne wypicie takiego eliksiru (podczas sprawdzania przez profesora) powoduje odesłanie
studenta do skrzydła szpitalnego na resztę lekcji.
na:
Eliksir może być szkodliwy dla zdrowia lub nie. Zmienia to zachowanie profesora Snape'a w czasie oddawania mu eliksiru.
- Opis końca gry (3.3 Koniec gry) zmieniono z:
Jeżeli zadany na tę lekcję
eliksir był szkodliwy dla zdrowia, to profesor powie, czy eliksir jest dobry (co kończy grę), czy zły.
Jeśli eliksir nie był szkodliwy, to profesor nakaże go wypić. Jeśli był dobry, to nic to nie zmieni,
ale jeśli był szkodliwy, to odeśle to studenta podającego eliksir do skrzydła szpitalnego szkoły (poza planszę)
na resztę lekcji.
na:
Jeśli eliksir nie był szkodliwy, to profesor nakaże go wypić. Jeśli był dobry, to nic to nie zmieni,
ale jeśli zepsuta wersja eliksiru była szkodliwa, to student
podający eliksir spędzi resztę lekcji w skrzydle szpitalnym szkoły (poza planszą).
- W opisie pliku konfiguracyjnego (4 Plik konfiguracyjny) dodano komentarz:
(aby wiadomo było jak interpretować symbole na mapie) do opisu
parametru tablica konstruktora
map:ingredients:speed:
klasy GameLevel
.
- W pliku konfiguracyjnym (4 Plik konfiguracyjny) zmieniono kolejność deklaracji, tak by zmienne
murky
i muddy
były używane dopiero po ich pierwszym
przypisaniu :-).
- 25 listopada
- Wprowadzono następujące poprawki:
- ! Zupełnie przeformułowano punkt 3.3 Koniec gry
- ! W punkcie 2 dodano Czarodzieje nie mogą przechodzić przez ściany, ani pojemniki ze składnikami.
- ! W punkcie 2.1 dodano Każdy uczeń widzi zawartość swojego kociołka i kociołków uczniów sąsiadujących.
- ! W punkcie 2.1 zamieniono Nic nie można wrzucić do zakrywanego kociołka na
Nie można nic wrzucić do zakrywanego kociołka, ani zobaczyć jego zawartości.
- ! W punkcie 3.2 dodano zdania:
- Dla uproszczenia, jeżeli wrzucimy coś do eliksiru przed zakończeniem reakcji,
to zachowuje się on cały czas jak na początku reakcji.
- Składniki w pojemnikach są zabezpieczone przed powyższymi efektami.
- ! W 4 Plik konfiguracyjny dodano zdanie:
Dwa obiekty o tym samym opisie są wyglądają nierozróżnialne dla czarodziejów.
- ! W 4 Plik konfiguracyjny rozróżniono studentów Gryffindoru (znak
+
i Slytherinu *
)
i zmodyfikowano przykładową planszę.
- Zamieniono słowo pary na słowo grupy we wstępie.
- W punkcie 3.3 uściślono sformułowanie zmienia to zachowanie profesora Snape'a na
zmienia to zachowanie profesora Snape'a i studenta.
- 28 listopada
- Wprowadzono następujące poprawki:
-
! W punkcie 2 Czarodziejki i czarodzieje występujący w grze zamieniono:
przechodząc przez n sąsiadujących pól, na:
przechodząc przez co najwyżej n sąsiadujących pól.
-
! W punkcie 2.4 Profesor Snape dopisano, że profesor Snape:
Nie karci też Hermiony za wlewanie czegoś do kociołka Harry'ego i odwrotnie.
-
W punkcie 2.4 Profesor Snape ujęto trzy ostatnie słowa ze zdania:
Nie próbują też przepychać (zamieniać się miejscami) z innymi uczniami, ani z nauczycielem.
To niefortunne sformułowanie niesłusznie sugerowało, że uczniowie mogą przepychać nauczyciela.
-
! Aby wyjaśnić tryb kończenia gry, w 2.1 Uczniowie dopisano, że uczniowie mogą:
pokazać zawartość kociołka profesorowi do sprawdzenia (Snape musi być na polu sąsiadującym).
Dla jasności dopisano też w 2.2 Zwykli uczniowie, że zwykli uczniowie:
Nie próbują też oddawać wyników swojej ,,pracy'' nauczycielowi.
Ponadto dodano do 3.3 Koniec gry zdanie:
Gra kończy sie remisem, gdy cała trójka: Malfoy, Hermiona, jak i Harry dostaną się do skrzydła szpitalnego.
- ! Dla wyjaśnienia wątpliwości w punkcie 3 Eliksiry zamieniono:
Wrzucanie składnika do mieszanki, w której ten składnik już jest, nie daje żadnego efektu.
na
Wrzucanie czegoś do mieszanki, w której to coś już jest zawarte, nie daje żadnego efektu.
(Relacja zawierania jest przechodnia.)
- ! W punkcie 3.2 Efekty dodano zdanie:
Zarówno wybuch, jak i rozchlapanie nie wpływają tylko na kociołki zasłonięte przez ścianę.
-
Dla jasności w opisie akcji przelewania w punkcie 2.1 Uczniowie dodano słowo całej.
Obecne brzmienie to:
wrzucić lub wlać całą zawartość własnego kociołka do kociołka sąsiada.
- W punkcie 3 Eliksiry dodano dla przejrzystości zdanie:
Dodawanie następnych składników do ,,zepsutego'' eliksiru nadal daje ,,zepsuty'' eliksir.
- Dla jasności
punkt 3.3 Koniec gry został przemianowany na 3.3 Oddawanie eliksiru.
Ponadto zmieniono dwa pierwsze zdania na:
Sposobem zwycięskiego zakończenia gry jest przekazanie właściwego eliksiru profesorowi.
Podczas oddawania eliksiru mogą się zdarzyć trzy przypadki:
- W punkcie 4 Plik konfiguracyjny dodano zdanie:
Nazwa składnika jest widoczna na pojemniku.
- 1 grudnia
- Wprowadzono następujące poprawki:
- W punkcie 4 Plik konfiguracyjny:
- zamieniono składnię tablic na poprawną w ObjectStudio,
- dodano opis dla
juice
.
- W 3 Eliksiry dodano zdanie:
Nie potrzebują opisu tylko eliksiry, które natychmiast po powstaniu ulegają zniszczeniu.
- Poprawiono błędy gramatyczne i niekonsekwencje w 3.2 Efekty zamieniając:
-
Po zmieszaniu składniku na
Po zmieszaniu składnika.
- Zarówno wybuch, jak i rozchlapanie wpływają kociołki
niezasłonięte przez ścianę. na
Zarówno wybuch, jak i rozchlapanie wpływają tylko na uczniów
i zawartość kociołków niezasłoniętych przez ścianę.
- Dla uproszczenia, jeżeli wrzucimy coś do eliksiru przed zakończeniem reakcji,
to zachowuje się on cały czas jak na początku reakcji. na
Dla uproszczenia, jeżeli wrzucimy coś do eliksiru przed zakończeniem reakcji,
to zachowuje się on jakby wrzucono to coś na początku reakcji.
- ! Dla przejrzystości w 3.3 Oddawanie eliksiru zamieniono
Pokazana mieszanka jest niewłaściwym eliksirem na
Pokazany eliksir jest niewłaściwy
- 5 grudnia
- Poprawiono błędy w pliku składniowym - zamiast
Array at:
miało być levelMap at:
.
- ! Dla uniknięcia wiecznej pętli przy rozchlapywaniu do pustych kociołków dodano do punktu
3.2 Efekty zdanie:
Jeżeli rozchlapywany eliksir trafia do pustego kociołka, to staje się zepsuty.
- 10 grudnia
- Dodano deklarację zmiennej
elixir
do pliku konfiguracyjnego.
- 16 grudnia
- Zmieniono sposób inicjacji zmiennej
levelMap
bez zdeklarowanej wielkości.
Zamiast metody at:put:
używa się teraz add:
.
- 4 stycznia
- W pliku konfiguracyjnym dodano deklarację zmiennej
muddyRed
.
- 6 stycznia
- Poprawiono czas reakcji
murky
na 6,
aby umożliwić Malfoyowi stworzenie eliksiru.
Dziękuję studentom i prowadzącym, którzy przyczynili się do znalezienia błędów, nieścisłości lub niejasności w tej
specyfikacji. Zgodnie z ustaleniami za znalezienie rzeczywistej dziury przez studenta przyznawane są małe punkty.