odczyty popularyzujące:
Parent Directory
Suma szeregu 1/n^2 - elementarnie
Twierdzenie Liouville'a o liczbach przestepnych -artykulik w "Delcie", 2008 r.
Po co uczyć wszystkich matematyki? - 6 listopada 2011 - konferencja SEM
O pracy z uczniem zdolnym - odczyt dla nauczycieli w Warszawie, 23 XI 2011
Co to jest suma nieskończona? - artykuł w "Delcie", luty 2012
MDD w Białymstoku 1 VI 2012 - podzielność liczb i 2 zadania olimpijskie
MDD w Białymstoku 1 VI 2012 - różne trójkąty pitagorejskie
Typowe wyjątki - 27 sierpnia 2012 - XLIX Szkoła Matematyki Poglądowej
Geometryczne rozwiązanie pewnego zadania z wrześniowej "Delty" (2012 r.)
Kraków, 21 października, warsztaty olimpijskie
Konferencja SEM, 27 października 2012
Iława, 1 grudnia, 2012
Warszawa, 13 kwietnia, 2013 - granice
Nadarzyn 29 sierpnia 2013 — zadania z analizy matematycznej (dowód niewymierności liczby pi)
Lublin, 21 września, 2013 Przekształcenia geometryczne w zadaniach. Wielomiany symetryczne, jednorodne, układy równań w zadaniach
Pochodne i ich geneza oraz najprostsze zastosowania.
Pochodne wracają do szkół.
Kilka słów o ocenianiu zadań w OM .
Kilka zadań olimpijskich z pochodnymi w tle, Kraków 2014 r.
Łomża, 2015-04-13 (finał LXVI OM) Geometria analitycza też przydaje się
Zadania olimpijskie - odczyt dla nauczycieli, 2015-10-20 Warszawa
Zadanie z LXVII OM i wielomiany, 2015-11-22 Kraków, warsztaty olimpijskie
O Olimpiadzie Matematycznej, Warszawa - koferencja SNM, 12 lutego 2016
Zadanie olimpijskie, Warszawa - koferencja SNM, 14 lutego 2016
O zadaniach na I i II roku - odczyt dla doktorantów IMPAN
Few problems for freshmen at a university
Od ułamków łańcuchowych przez twierdzenie Liouville'a do liczb przestępnych — odczyt w ramach Dnia Popularyzacji Matematyki
O zadaniach olimpijskich (rachunkowe rozwiązywanie zadań geometrycznych, trochę algebry i teorii liczb) — Warszawa, 12 października 2016
Rachunki w zadaniach olimpijskich oraz szacowanie prawdopodobieństwa — Sielpia, 23 października 2016, konferencja SEM
Warto czasem rozwiązać analitycznie zadanie geometryczne - o zadaniach z LXVIII OM
Liczby niewymierne: po co o tym uczyć? Niewymierność liczby pi, ułamki łańcuchowe plus trzy analityczne rozwiązania zadań geometrycznych z Olimpiady - Warszawa, wrzesień 2017, Kraków październik 2017.
Formalizm, formalistyka i dydaktyka — Sielpia, 20 października 2017, konferencja SEM.
Jak mówić w szkole o pochodnych i zadaniach optymalizacyjnych — napisane w maju 2017 po maturze.
LXIX OM - dwa zadanie geometryczne z IIstopnia i dwa z finału(trygonometria i liczby zespolone)
Coś o kilku kobietach
Potęgowanie w szkole i poza nią - rozbudowany tekst odczytu dla nauczycieli wygłoszonego 19 kwietnia 2018 r.
Liczby zespolone, jednoznaczość rozkładu w kilku sytuacjach, wielkie twierdzenie Fermata dla n=4 i dla n=3, wzór Leibniza wg. D. Hilberta — rozbudowany tekst odczytu wygłoszonego 13 czerwca 2018 r. w Mszanie Dolnej
Niewymierność niektórych liczb, Lemat Gaussa, kryterium Eisensteina, twierdzenie Liouville'a, liczba przestępna
Opowiadanie oceniającego o zadaniu 2 z drugiego stopnia LXX OM
Odczyt w ramach sesji "Zadania olimpijskie niezwykłej urody" w ramach zjazdu PTM na stulecie Towarzystwa
Odczyt w ramach V Dnia Popularyzacji Matematyki – inwersja i rzut stereograficzny
Dzień liczby π – 14 marca 2023 – dowód niewymierności wg. J. Lamberta i M.Laczkovicza
licznik odwiedzin Joomla