Analiza Matematyczna dla I roku, 2011-2012:

Parent Directory

We wtorki, w sali 3130, od 16:00 (bez kwadransa) wykładam analizę nieco inaczej: trochę szybciej, z nieco ciekawszymi przykładami. Pomyślane jest to dla studentów, którzy chcą się trochę więcej dowiedzieć i są do tego przygotowani, np.JSIM - zajęcia są oczywiście otwarte dla każdego, kto chce przyjść.

Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego wydały w 2010 r książkę "Analiza matematyczna dla ekonomistów" napisaną przeze mnie. Może być przydatna również studentom matematyki zwłaszcza tym, którzy nie spotkali się do tej pory z matematyką, w wersji uniwersyteckiej, więc z dowodami. Napisałem ją z myślą o osobach o słabym przygotowaniu, które jednak chcą się analizy nauczyć. Jest tam sporo przykładów różnej trudności oraz 681 zadań. Pełne rozwiązania lub istotne wskazówki do zadań o numerach nieparzystych zajmują 82 strony, więc ponad 16% książki.
Niektóre tematy będziemy omawiać dopiero w trzecim semestrze.

Dla osób, które odczuwają niedosyt zajęć z analizy uruchomione są tzw. zajęcia wyrównacze, które prowadzą studenci starszych lat w porozumieniu ze mną. Na tych zajęciach studenci nie są oceniani, są one absolutnie dobrowolne. Można zadawać pytania, a niektórym studentom może być łatwiej zwrócić się ze swym problemem do koleżanki z wyższego roku lub straszego kolegi niż do pracownika. Poza tym to dodatkowa szansa na rozmowę. Prowadzący takie zajęcia może poświęcić zadaniu sprawiającemu trudności dużo czasu m.in. dlatego, że nie musi omówić wszystkich tematów.
      Jednak trzeba pamiętać, że nic nie zastąpi własnej pracy. Trzeba jak najwięcej zadań rozwiązać samodzielnie. Czasem daje się rozwiązywać wspólnie, ale to ma sens wtedy, gdy pracują osoby o zbliżonym "przygotowaniu". Bierne uczestnictwo na ogół daje jedynie osłuchanie z terminologią.
     Prowadzący te zajęcia mogą wybierać zadania samodzielnie. Ja czasem będę też sugerować zrobienie pewnej liczby zadań. Tu jest pierwsza z moich propozycji, tu trochę szeregów, tu trochę granic funkcji, kilka zadań na ciągłość funkcji.
     Nazwiska, prowadzących, ich adresy elektroniczne, terminy zajęć są tutaj. Te informacje będą sukcesywnie uzupełniane, bo jeszcze nie wiem, gdzie które grupy będą się spotykać. Jeśli prowadzący nie ogłosił inaczej, należy uznać, że rozpoczną się w okolicach Kubusia.

Notatki z poprzednich do wykładu, który prowadzę odpowiadają jego treści, choć czasem wykładam nieco inaczej. W tym roku nie rozpocząłem od aksjomatów. Kolejność też może czasem zmieniać się, w zależności od sytuacji, np. od pytań zadawanych przez Was. Notatki są w tym miejscu.
Tutaj są wyniki pierwszego kolokwium w drugim semestrze.
Tutaj są wyniki drugiego kolokwium w drugim semestrze.

Tutaj są wyniki drugiego semestru. Osoby, które otrzymują NK zostają z przedmiotu wyrejestrowane, co wyklucza zdawanie egzaminu zarówno w czerwcu jak i we wrześniu.W ostatniej kolumnie jest sumaryczny wynik: kolokwia, aktywność w czasie ćwiczeń, zadania domowe. Osoby, które nie uzyskały co najmniej 20 punktów w tej kolumnie tracą czerwcowy termin egzaminu i jeśli nie zostały wyrejestrowane z przedmiotu, moga zdawać we wrześniu.

Tu są wyniki pisemnego (kolumna SE), również sumaryczny z kolokwiów, ćwiczeń, zadań domowych (kolumna koniec). 2j+k to 2 razy pisemny plus koniec. Osoby, które w kolumnie 2j+k mają mniej niż 50 zakończyły czerwcowe zdawanie egzaminu, są zaproszone na wrześniową poprawkę. Osoby, które mają więcej niż 50, ale w kolumnie SE mają niż 15 punktów muszą liczyć się z tym, że na wstępie będą próbować zrehabilitować się, a dopiero potem nastąpi (mam nadzieję) właściwa część ustnego. Można obejrzeć listę skróconą o nazwiska osób, które już zostały odesłane na wrzesień, z Państwa zgłoszeniami (a czasem ich brakiem) na ustny. We wtorek zacznę pytać o 11:00 wszystkie cztery (lub mniej) osoby jednocześnie. W środę i w następne dni chciałbym zaczynać od 10:00.
Będą Państwo wchodzić po kilka osób, dostawać pytania, pisać na kartkach odpowiedzi, uzasadnienia, a ja będę chodzić i rozmawiać od czasu do czasu z kimś. Do sali będzie mogło wejść jednocześnie do około dziesięciu osób. Jeśli ktoś z uzasadnionych przyczyn chce zdawać dużo później w dniu, w którym liczba zdających jest mała, musi ze mną się skontaktować elektronicznie lub telefonicznie (nr na stronie).

Kilka osób niestety ma już stopnie, a inni tylko punkty z pisemnego. Tu można zobaczyć na ile punktów oceniono rozwiązania zadań. Suma mniejsza od 15 oznacza ocenę niedostateczną. Ci z Państwa, którzy jeszcze nie mają stopnia i nie zgłosili się na ustny, proszeni są o napisanie listu z propozycją terminu. W grę wchodzi środa, czwartek oraz sobota.


Tutaj są różne moje przypuszczenia w sprawie tego, o czym przyjdzie nam rozmawiać po pisemnym z AM. Są tam jakieś poziome linie, których znaczenie jest w miarę oczywiste.