Rozdział 5. Opis stanów

Spis treści

5.1. Okres wygasania aktywności
5.2. Cykl życia linii telefonicznej z punktu widzenia pojedynczego abonenta
5.3. Grupy i stany z nimi związane
5.3.1. Pojęcie właściciela sesji
5.3.2. Grupy i stany z nimi związane - z punktu widzenia członka grupy
5.3.3. Grupy i stany z nimi związane - z punktu widzenia krążącego żetonu
5.3.4. Grupy i stany z nimi związane - z punktu widzenia linii telefonicznej

5.1. Okres wygasania aktywności

Z dowolnego stanu systemu (w sensie: zarówno, gdy abonent rozmawia, gdy jest wywoływany, gdy wywołuje itp.) w przypadku braku otrzymania kanałem transportowym komunikatu STAT_MSG (patrz także Sekcja 4.2.2, „Opis komunikatu STAT_MSG”) w ciągu 180 sekund, abonent usuwa ze swojej pamięci informację o danej sesji, jak również ustawia stan danej linii na LINIA_WOLNA_STATE.

Kwestią zależną od danej implementacji jest poinformowanie użytkownika o przyczynie rozłączenia (pomocne mogą być w tym statystyki, których dostarczyły wcześniejsze - otrzymane komunikaty STAT_MSG).

Rysunek 5.1. Diagram ilustrujący wygasanie aktywności

Diagram ilustrujący wygasanie aktywności