Projekt "vIllage" System portali "spo�eczno�ciowych" zbudowany z pokoj�w zrealizowanych jako portlety. U�ytkownik ma numer, kt�ry go identyfikuje na serwerze. Serwer ma adres internetowy (nazw� DNS), kt�ry/a go identyfikuje. Ka�dy mo�e utworzy� pok�j. Pok�j ma numer, kt�ry go identyfikuje. Na ekranie przegl�darki widzimy portlety obrazuj�ce pokoje - na pocz�tku jeden, wprowadzaj�cy. Mo�na wys�a� e-mailem namiary na sw�j pok�j - w emailu jest obraz pokoju i link do��czenia pokoju do swojego ekranu. Na ekranie mo�na mie� wiele pokoj�w przyczepionych na sta�e. Do pokoju mo�na dodawa� przej�cia do innych pokoj�w. Zawarto�� pokoju zale�y od portletu. Na pocz�tek trzeba zrealizowa�: - pok�j z obrazkiem (sta�y obraz) - pok�j z tablic� (mo�na zostawia� notatki) - pok�j z plansz� GO 9x9 - kt�ry pozwala na gr� i obserwacj� gry Funkcjonalno�� nie jest ograniczona do jednego portalu - mo�e ich by� wiele, wymagana jest tylko pewna podstawowa zgodno�� z ustalonym API portletu. To znaczy, �e mog� mie� na ekranie pokoje z r�nych serwer�w. Jeden z serwer�w pami�ta m�j ekran i jest moim serwerem domowym. Mo�na ogranicza� dost�p do pokoj�w ustalaj�c list� os�b niepo��danych, list� serwer�w z kt�rych go�ci nie wpuszczamy, lub list� serwer�w dozwolonych lub list� os�b dozwolonych. Portal ma wykorzysta� technologie: * J2EE - serwer aplikacji JBoss, baza danych PostgreSQL lub Oracle * Ajax - jako technologi� portlet�w * SAML w trybie federacji - do uwierzytalniania i obs�ugi SSO (single sign-on) Specyfikacja b�dzie jeszcze zmieniana w niewielkim stopniu. Projekt powinien zosta� opublikowany na serwerze Source Forge na licencji AFL (Academic Free Licence). Dokumentacja b�dzie wykonywana w j�zyku angielskim. Projekt jest trudny, b�dzie wymaga� du�o pracy od zespo��w.