Zacznę omawianie standardowej biblioteki szablonów od tego, co to właściwie jest i dlaczego warto jej używać. Opowiem z jakich części składa się STL i jak są one ze sobą powiązane. Następnie przejde do omówienia kolejnych składników tej biblioteki. Posłużę się tutaj kilkoma prostymi przykładami, jak używać STL'a.
Objaśnie mechanizm działania i ideę iteratorów. Wymienie i scharakteryzuje rodzaje iteratorów oraz różnice między nimi.
Opowiem o przyczynacz zastosowania tego mechanizmu, jego zaletach. Wyjaśnię jak używać standardowych algorytmów. Pokaże główne algorytmy do jakich mamy dostęp w STL'u. Porusze następujące rodzaje algorytmów:
W ostatniej części opowiem o obiektach funkcyjnych, czym są, jak się je stosuje. Pokaże przykłady obiektów funkcyjnych oraz ich zastosowanie. Wskażę też kilka miejsc w Standardowej Bibliotece Szablonów, w których obiekty te znajdują zastosowanie.
Na koniec powiem, gdzie szukać informacji o STL'u. Jak się go szybko nauczyć.