Błażej Chodarcewicz

STL - Standard Template Library

Zacznę omawianie standardowej biblioteki szablonów od tego, co to właściwie jest i dlaczego warto jej używać. Opowiem z jakich części składa się STL i jak są one ze sobą powiązane. Następnie przejde do omówienia kolejnych składników tej biblioteki. Posłużę się tutaj kilkoma prostymi przykładami, jak używać STL'a.

Omówię następujące kolekcje STL'a:

  • Containers
    • vector
    • deque
    • list
  • Adaptacje kolekcji - co to jest i jak się tego używa
    • stack
    • queue
    • priority_queue
  • Kolekcje asocjacyjne:
    • set
    • multiset
    • map
    • multimap

Następnie krótko opowiem o allokatorach.

Kolejnym punktem będą iteratory.

Objaśnie mechanizm działania i ideę iteratorów. Wymienie i scharakteryzuje rodzaje iteratorów oraz różnice między nimi.

Zajmę się także algorytmami z STL'a.

Opowiem o przyczynacz zastosowania tego mechanizmu, jego zaletach. Wyjaśnię jak używać standardowych algorytmów. Pokaże główne algorytmy do jakich mamy dostęp w STL'u. Porusze następujące rodzaje algorytmów:

  • Nie zmieniające elementów kolekcji na której pracuje algorytm
  • Zmieniające elementy kolekcji
  • Algorytmy do sortowania i wyszukiwania
  • Algorytmy operujące na zbiorach
  • Algorytmy kopcowe

Obiekty funkcyjne

W ostatniej części opowiem o obiektach funkcyjnych, czym są, jak się je stosuje. Pokaże przykłady obiektów funkcyjnych oraz ich zastosowanie. Wskażę też kilka miejsc w Standardowej Bibliotece Szablonów, w których obiekty te znajdują zastosowanie.

Źródła

Na koniec powiem, gdzie szukać informacji o STL'u. Jak się go szybko nauczyć.