Zadanie zaliczeniowe z Javy --------------------------- Labirynt ze skarbem. Na planszy o wymiarach NxM umiejscowiona jest jaskinia ze skarbem. W jaskinii znajdują się też dziury, w które odkrywca może wpaść. Ponieważ mapa do skarbu została dawno utracona, podróżnik musi błąkać się po omacku. Jeżeli wejdzie w dziurę, to ginie. Na szczęście na polach przyległych do dziur czuć powiew wiatru. Podróżnik startuje z wybranego pola i po odnalezieniu skarbu musi na nie wrócić. Łowca skarbów może poruszać się tylko w czterech głównych kierunkach świata. Należy zaimplementoważ aplikację umożliwiającą rozegranie gry w labirynt. Każde pole planszy może być reprezentowane przez przycisk. Trzeba zadbać o to, aby gracz mógł przemieszczać się tylko zgodnie z zasadami gry. Przykładowa plansza : legenda do poniższych przykładów D - dziura W - wiatr S - skarb P - podróżnik . - możliwość ruchu w następnej kolejce M - meta (wyjście jak i pole startowe dla podróżnika). rozmiar 5x5 jak wygląda plansza: ------------------------------- | D | W | | W | | ------------------------------- | W | | W | D | W | ------------------------------- | | | SW | W | | ------------------------------- | | W | D | W | | ------------------------------- | M | | W | | | ------------------------------- co widzi gracz i możliwe pola, na które może się ruszyć: ------------------------------- | | | | | | ------------------------------- | | | | | | ------------------------------- | | | | | | ------------------------------- | . | | | | | ------------------------------- | MP | . | | | | ------------------------------- po pierwszym ruchu wykonanym na wschód: ------------------------------- | | | | | | ------------------------------- | | | | | | ------------------------------- | | | | | | ------------------------------- | | . | | | | ------------------------------- | M. | P | . | | | ------------------------------- po drugim ruchu wykonanym na północ: ------------------------------- | | | | | | ------------------------------- | | | | | | ------------------------------- | | . | | | | ------------------------------- | . | PW | . | | | ------------------------------- | M | . | | | | ------------------------------- Jeżeli gracz ruszy się w prawo, to wpadnie w dziurę i przegra grę.