Gra parzystości - zadanie programistyczne z AATG
Należy zaimplementować algorytm grający w grę parzystości. W rozważaniach
teoretycznych grach parzystości jest grą nieskończoną (Ewa wygrywa, jeśli
największa ranga występująca nieskończenie często jest parzysta); wiadomo
jednak, że jest to gra pozycyjnie zdeterminowana --- możemy więc przyjąć,
że jeśli gracz drugi raz znajdzie się w tej samej pozycji, to zachowa się
tak samo, jak za pierwszym razem. Zatem gra skończona się kończy, kiedy
dojdziemy do pozycji, w której już raz byliśmy, a zwycięzcą jest Ewa
wtedy i tylko wtedy, gdy w cyklu pomiędzy pierwszym przyjściem a powrotem
największa ranga jest parzysta.
Uwaga: Mozna zalozyc, ze rangi wystepujace w opisie areny sa
z przedzialu [0,N], gdzie N jest liczba pozycji. Jesli ktos wysle opis areny nie spelniajacy tego warunku,
to arena zostanie zamieniona na arene rownowazna, ktora go spelnia
(przez modyfikacje rang).
Poza programem grającym można również wysłać kilka (max. 10) przykładowych
aren, najlepiej takich, na których nasz program działa dobrze, ale
spodziewamy się, że inne będą działać źle.
Dokładną treść zadania (specyfikacja formatu areny i protokołu do komunikacji
programów grających z arbitrem) wraz z przykładowymi programami
można znaleźć tu.
Termin nadsylania rozwiazan: 15 stycznia 2006
Komentarze, pytania i rozwiazania należy wysyłać na adres: erykk_at_mimuw_dot_edu_dot_pl.