|
Ta gra jest równoważna słynnej grze Hex wymyślona przez Pieta Heina (i
niezależnie przez Johna Nasha), ale o tyle wygodniejsza, że bez żadnych
problemów gra się w nią na zwykłej kartce w kratce (nie potrzebujemy
kartki w sześciokąty). Plansza 7x7 (można na większej) wygląda tak:
o
\
#########
#.......#
#.......#
#..::...#
x #..:x:..# x
#...::..#
#.......#
#.......#
#########
o
Pola są traktowane jako sąsiednie, albo jeśli są obok siebie poziomo lub
pionowo, albo jeśli stykają się rogiem, ale tylko w kierunku zaznaczonym
w prawym górnym rogu planszy. Zatem środkowe pole planszy 'x' styka się z 6
polami oznaczonymi ':'.
Gracze 'x' i 'o' stawiają swoje znaki na przemian. Wygrywa ten, który
połączy ciągłym łańcuchem dwa brzegi planszy oznaczone jego znakiem:
o
\
#########
#...o...#
#xxxo...#
#ooox...#
x #oxxx...# x
#ox.....#
#oxx.xx.#
#o..xx.x#
#########
o
Tutaj 'x' wygrał, a 'o' nie (w jednym miejscu dwa kółka są połączone złym
rogiem).
| |