tu szukaj zasad gry
Termin oddania - 20 czerwca (ostateczny i nieprzesuwalny).
Program można napisać w Turbo Pascalu lub w Delphi.
Zalecana wersja Pascala : 7.0, zalecana wersja Delphi: 3 (ta co na Wydziale), ewentualnie 6.
Oczekuję interfejsu graficznego z łatwą dla użytkownika obsługą za pomoca myszy lub klawiatury. Jeśli ktoś czuje, że nie poradzi sobie z grafiką, niech zrobi ładny interfejs w CRT, jeśli będzie czytelny a obsuga prosta, jedynie symbolicznie odejmę punkty za brak grafiki.
Program powinien umożliwiać grę dwóch ludzi oraz człowieka z komputerem i komputera z samym sobą (w tym przypadku użytkownik powinien móc obserwować przebieg gry, najlepiej niech komputer czeka na nacisnięcie klawisza i wykonuje następny ruch, ewentualnie niech czeka krótki czas przed każdym ruchem).
Program musi umieć rozgrywać pojedyncze partie, a niekoniecznie mecze. Nie trzeba implementować kontrowania.
Powinna być możliwość cofnięcia co najmniej ostatniego ruchu, można zrobić cofanie aż do początku gry, ale nie jest to konieczne.
Oczywiście oczekuję tego co zwykle - mądrego podziału na moduły i procedury...
Do programu powinna być dołączona dokumentacja techniczna. Nie wymagam, żeby był
to profesjonalny dokument, ale niech będą w nim opisane zadania wszystkich modułów
i najważniejszych procedur, najważnejsze struktury danych, w przypadku Delphi i programowania obiektowego
- klasy, ich rola w programie, najważniejsze metody.
Powinien być też opis działania programu - co po kolei się dzieje podczas pracy programu, podczas jednej rozgrywki, podczas jednego ruchu.
Za całość można otrzymać 15 punktów, postanowiłem że podzielę je na 3 składowe po 5: