System wspomagaj�cy
nauk� s��wek.
Podczas nauki j�zyka obcego jednym z najtrudniejszych element�w
jest opanowanie s�ownictwa. Przyjmuje si�, �e rozumienie j�zyka na
najbardziej podstawowym poziomie oznacza opanowanie 1000-2000
s��w, jednak korzystanie z materia��w w obcym j�zyku
wymaga opanowania ju� kilkudziesi�ciu tysi�cy s��w. Nauka tak
du�ego zestawu s��w wymaga bardzo du�ej ilo�ci czasu.
Jednocze�nie w wielu codziennych sytuacjach cz�owiek dysponuje czasem,
kt�ry jest bardzo trudno zagospodarowa� (np. czekanie w kolejce,
czekanie na autobus, jazda �rodkami masowego transportu itp.) --- czasu
ja�owego.
Projekt niniejszy ma na celu stworzenie narz�dzia umo�liwiaj�cego
zagospodarowanie takiego ja�owego czasu nauk� s��wek. Idea
oprogramowania, kt�re ma tutaj powsta� opiera si� na pomy�le
zast�pienia tradycyjnych, pod wieloma wzgl�dami niepor�cznych
Flashcards bardziej elastycznym rozwi�zaniem opartym na telefonie
kom�rkowym umo�liwiaj�cym wykonywanie program�w w j�zyku
Java.
Uzyskane
do�wiadczenie:
Po przej�ciu przez ten projekt studenci, opr�cz znajomo�ci
przebiegu wieloosobowego projektu informatycznego, powinni dysponowa�:
- g��bok� wiedz� na temat tworzenia aplikacji na telefony
kom�rkowe,
- du�� wiedz� na temat budowy aplikacji z graficznym interfejsem
u�ytkownika,
- wiedz� na temat psychologii uczenia si�.
Wymagania
funkcjonalne:
W ramach tego projektu proponujemy stworzenie:
- ma�ej aplikacji na telefon kom�rkowy pozwalaj�cej na
- ogl�danie s��wek przeznaczonych do zapami�tania,
- zbieranie odpowiednich statystyk na temat ogl�danych
s��wek,
- wymian� zestaw�w s��wek oraz statystyk ze
�rodowiskiem do zarz�dzania s�owkami (opisane poni�ej) --- przez
��cze szeregowe lub przez inne dost�pne w telefonie kana�y
komunikacyje;
- niewielkiego �rodowiska okienkowego do zarz�dzania
s��wkami, kt�re:
- pozwala na wpisywanie s��wek wraz z odpowiednikami
(nale�y zwr�ci� uwag� na specyfik� r�nych j�zyk�w),
- pozwala grupowa� s��wka tematycznie (np. ,,kwiaty'',
,,szko�a'', ,,Harry Potter, rozdzia� I'' itp.),
- wykonuje operacje zarz�dzaj�ce: podsuwa do powtarzania
s��wka, kt�re s� gorzej zapami�tane, w odpowiednich
odst�pach czasowych podsuwa s��wka do od�wie�enia itp.,
- potrafi analizowa� dane statystyczne zebrane przez aplikacj�
na telefonie i bra� je pod uwag� przy zarz�dzaniu
s��wkami.
Wszystkie operacje komunikacyjne musz� by� przeprowadzane z
uwzgl�dnieniem wsp�czesnego stanu wiedzy na temat
bezpiecze�stwa.
Mo�na, je�li pozwol� na to zasoby, w powy�szym �rodowisku wprowadzi�
udoskonalenia, np. do�o�y� mo�liwo�� komunikowania si� w sieci P2P z
innymi u�ytkownikami i wymieniania s��wek. Mo�na te� wprowadzi�
edytor do tekst�w i mo�liwo�� wi�zania s��wek z tekstami.
Wymagania techniczne:
Kod programu powinien by� napisany w j�zyku Java i anotowany cz�ciow�
specyfikacj� w j�zyku JML, pozwalaj�c� na poprawn� weryfikacj� poprzez
narz�dzie analizy statycznej
ESC/Java2.
�r�d�a wiedzy: